  • Data: 2013-05-09 14:11:07
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-09 13:57, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > Byc moze, bo sie to DSG powoli przebija na rynek.

    Nie tylko DSG, tylko na rynku jest coraz więcej różnych samochodów
    z podobnymi automatami. Nawet na naszym.

    > Tym niemniej - po prostu, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
    > Mieszkasz sobie pod Warszawa, masz do najblizszej autostrady 200km
    > (jeszcze rok temu), to piszesz tak ja ja kiedys - ze tempomat to w
    > zasadzie bezuzyteczne urzadzenie (w Polsce).

    ROTFL - gdzie ja napisałem choć słowo, że tempomat to w zasadzie
    bezużyteczne urządzenie? Wręcz przeciwnie. Inna sprawa, że już
    jakiś czas temu udało się ustalić, że zbyt często pozwalasz sobie
    na nadinterpretację, bądź w ogóle wróżenie z fusów - nie znając
    faktów.

    > Mieszkasz w Niemczech, w kazdej dluzszej trasie 80% przejezdzasz
    > autostradami - i tam tempomat ma sens. O ile jest ma latwa regulacje

    Ty chyba naprawdę nie korzystałeś nigdy z samochodu z ASB (no i
    tempomatem).

    > predkosci lub automatyczna. I moze byc bez ASB - tez sie przyda. i jak
    > widac - producenci takie zestawy robia i robili.

    O czym Ty piszesz? Pokaż mi choć jeden samochód z manualną skrzynią
    biegów, który posiada automatyczny tempomat. Może być w opcji
    dealerskiej.

    > P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ?

    W Volvo spotkałem się z tym pierwszy raz, ale MB, BMW, Toyota.
    Podejrzewam że lista będzie dłuższa :)