eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: tempomat i tempomat aktywny
  • Data: 2013-05-09 13:20:54
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze:
    (...)
    >> Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
    >> i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
    >> tempomaty.
    >
    > Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia
    > potrzebna.

    Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak
    ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać
    w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie.
    Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale
    kto im zabroni.

    >> Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
    >> przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
    >> tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji.
    >
    > A co ty masz za auto ?

    Granatowe.

    > 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    > bardzo uwiera :-)

    Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji
    i dostępne będą np. 3 biegi.

    > Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
    > miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.

    To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
    trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.

    > A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.

    Znowu zależy od sytuacji.

    >> Ba,
    >> mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    >> prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.
    >
    > Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.

    O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych
    przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy
    tematu.

    > A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o
    > czym piszesz.

    Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania
    tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie
    niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    poprzedzających pojazdów itd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: