-
21. Data: 2013-04-11 22:08:01
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:
> W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
>> W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:
>>> On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
>>>> http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
>>>> lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.
>>>
>>> Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?
>>>
>>
>> bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,
>> dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.
> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
> katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
> obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
> wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
> dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
> pilot zechciał skorzystać....
Tylko ignorant tak może pisać.
-
22. Data: 2013-04-11 23:22:59
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 11.04.2013 22:08, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:
>> W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:
>>> W dniu 10-04-2013 22:24, Michal Tyrala pisze:
>>>> On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K wrote:
>>>>> http://www.tinypic.pl/wftns04jfy7i
>>>>> lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.
>>>>
>>>> Z ciekawosci -- dlaczego ,,oczywiscie''?
>>>>
>>>
>>> bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,
>>> dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.
>> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
>> katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
>> obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
>> wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
>> dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
>> pilot zechciał skorzystać....
>
> Tylko ignorant tak może pisać.
>
natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
ToMasz
-
23. Data: 2013-04-11 23:57:39
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>
On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:
> >> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
> >> katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
> >> obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
> >> wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
> >> dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
> >> pilot zechciał skorzystać....
> >
> > Tylko ignorant tak może pisać.
> >
> natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
> konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
> niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
Tak w ramach wędki zamiast ryby.
--
Michał
wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns
-
24. Data: 2013-04-12 08:31:44
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-04-11 23:22, ToMasz pisze:
(...)
> natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
> konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
> niczego do dyskusji.
Widzisz, jak ktoś produkuje takie brednie mimo faktu, że przed
'chwilą' temat był wyjaśniany (tak, tutaj na grupie i w tym wątku
np. Message-ID: <kk5k3b$6kr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>) to jak to
można nazwać? W sumie troll też pasuje :)
> dziękuję serdecznie.
Proszę bardzo :) Jeżeli wyjaśnienia na grupie nie wystarczą to
poszukaj w necie, dlaczego istotna jest prędkość samolotu względem
powietrza, a nie ziemi.
-
25. Data: 2013-04-12 13:23:01
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ToMasz" napisał w
W dniu 11.04.2013 22:08, Artur Maśląg pisze:
>>> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z
>>> serii
>>> katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
>>> obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe
>>> działanie
>>> wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy
>>> były
>>> dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa,
>>> gdyby
>>> pilot zechciał skorzystać....
>
>> Tylko ignorant tak może pisać.
>
>natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
>konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
>niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
Samolotowi do lotu predkosc wzgledem ziemii niepotrzebna, musi
utrzymac predkosc wzgledem powietrza.
A ze wiatr na tych wyskosciach wieje szybko, to predkosc z GPS
nieprzydatna.
GPS pilot nowoczesnego samolotu ma, moze nawet kilka, nie musi
pasazerow pytac.
Tylko nie wiem czy mu predkosc pokazuja - moze nie, aby nie zaciemniac
sytuacji.
Przydatne glownie do nawigacji, ale to mu wyswietla gotowe dane -
odleglosc i czas przylotu do punktu.
A nawigatora juz nie ma na pokladzie.
J.
-
26. Data: 2013-04-12 21:50:45
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
> On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:
>>>> Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
>>>> katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
>>>> obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
>>>> wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
>>>> dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
>>>> pilot zechciał skorzystać....
>>>
>>> Tylko ignorant tak może pisać.
>>>
>> natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
>> konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
>> niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
>
> To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
> predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
>
> Tak w ramach wędki zamiast ryby.
>
no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
Samolot leci nocą, wysokość minus 8 stóp, informacja o przekroczeniu
prędkości i trzepie wolantem bo prędkość spadła poniżej przeciągnięcia.
Co robi pilot? loteria - 50/50. niestety wybrał źle. ale sprawdziłem od
kiedy gpsy są w użyciu cywilnym, i wtedy (chyba1995r) raczej jeszcze nie
były.
ToMasz
-
27. Data: 2013-04-12 22:24:16
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>
On Fri, 12 Apr 2013 21:50:45 +0200, ToMasz wrote:
> > To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
> > predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
> >
> > Tak w ramach wędki zamiast ryby.
>
> no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
> najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
Pardon, ale jak na razie, to Ty w tym wątku ustawiasz wszystkich dookoła
po kątach, sam nie do konca rozumiejąc, ze GPS mierzy prędkość względem
ziemi, rurki względem powietrza.
Ale OK, przyjmuję, że ta subtelna różnica Cie niespecjalnie interesuje.
miło było, baj.
--
Michał
wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns
-
28. Data: 2013-04-12 22:40:19
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:
> W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
(...)
>> To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
>> predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
>>
>> Tak w ramach wędki zamiast ryby.
>>
> no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
> najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
Tylko potwierdzasz moją opinię - już nie o ignorancie, a o zwykłym
trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty
pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry
dochodzą np. do 400km/h. GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.
Dobranoc.
-
29. Data: 2013-04-13 18:23:38
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: Dąbrowski <s...@a...pl>
W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz pisze:
> witam
> O ile pamiętam Ktoś tu opowiadał że sprawdzał telefon z GPS w samolocie.
> czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
> poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się
> przy dużych prędkościach?
>
Nie telefon a data logger Holux M-241. Pokazuje pozycję, szybkość i
wysokość na bieżąco.
http://rowerowanie.podlasie.pl/index.php?view=detail
&id=6708&option=com_joomgallery&Itemid=66
-
30. Data: 2013-04-13 20:15:23
Temat: Re: telefon z gps w samolocie
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 12.04.2013 22:40, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:
>> W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
> (...)
>>> To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
>>> predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
>>>
>>> Tak w ramach wędki zamiast ryby.
>>>
>> no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
>> najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
>
> Tylko potwierdzasz moją opinię - już nie o ignorancie, a o zwykłym
> trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty
> pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry
> dochodzą np. do 400km/h.
ale zazwyczaj czy czasem? bo jak zazwyczaj to panie katastrofa, bo ile
to ma istotny wpływ na zdolność utrzymania samolotu w powietrzu, to
gówno obchodzi pasażerów, którzy chcą z Gdańska do Londynu.
> GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
> nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.
odniosłeś się tylko do tego, co zrozumiałeś, tego czego nie pojąłeś, nie
komentujesz. zadałem normalne pytanie, wyśmiałeś je. Pokazałem
sensowność pytania, (dolne warstwy atmosfery, poszukiwanie lotniska,
prędkość wiatru niska). Gps, gdyby był, pomógłby. Teraz, jak masz jaja
napisz coś o ostatnich 3 linijkach
ToMasz