  • 21. Data: 2009-08-04 15:49:02
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze XX YY:

    > tutaj rpzyklady:
    >
    > http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,6806082,Technik
    a_HDR___zobacz_to__czego_nigdy_nie_widziales.html?ad
    w=1&gclid=CP6znPHiiZwCFc8UzAodSm39mg

    > czy komus udalo sie osiagnac takie same efekty ?
    > MOzna zobaczyc.
    > wiem ze kazdy wie jak sie tak robi , ale kto zrobil?
    >
    > Ja przyznaje sie bez bicia ze nie zrobilem.

    To jest odpowiedni tonemapping a nie HDR. Tonemapper można też puścić na
    jpgu.

  • 22. Data: 2009-08-04 15:59:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > owszem, kilka z brzegu, bez wiekszego zaangażowania w efekt koncowy...mam tu
    > na mysli dłubanie pędzelkiem w każdym
    > cieniu i światełku.http://img87.imageshack.us/i/otto41.jpg/ht
    tp://img442.imageshack.us/i/otto11.jpg/http://img211
    .imageshack.us/i/otto21.jpg/http://img269.imageshack
    .us/i/otto31.jpg/

    > a masz inne receptury ?
    >
    > Rakan

    ale to nie jest wlasnie ten efekt jak na przytoczonych na poczatku
    zdjeciach.

    taki efekt dostaje sie w zasadzie automatem , wystrczy suwaczki
    ustawic blizej kraja.

    XXX

  • 23. Data: 2009-08-04 16:04:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To jest odpowiedni tonemapping a nie HDR. Tonemapper można też puścić na
    > jpgu.
    > --

    nie o nazwe tej techniki chodzi. wszystko jedna jak ja nazwiemy.
    tonemaping jest nieodzowna czescia kazdej obrobki elektronicznej
    obrazu , w tym i hdr ( i technik pokrewnych).

    na ogol kazdy widzac takie zdjecia jakie przytoczylem mowi - phi ..
    to jest spierd ... hdr. ( i taka typowa reakcje mielismy tutaj tez )

    a moje pytanie jest : komu sie tak udalo spierd.... HDR ?
    czy ktos tutaj uzyskal taki efekt ?

    jak sie robi , co sie robi , jak ma byc , jak ma nie byc , co jest
    dobre , co jest niedobre ?- to wszyscy tutaj pisza , ze wiedza.

    a kto tutaj nie tylko , ze wie ale i potrafi ?

    jak pisalem ja nie , a chcialbym. stad moje pytanie.

  • 24. Data: 2009-08-04 16:25:14
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]

    > jak sie robi , co sie robi , jak ma byc , jak ma nie byc , co jest
    > dobre , co jest niedobre ?- to wszyscy tutaj pisza , ze wiedza.

    Nie do końca rozumiem pytanie. Raz pytasz jak uzyskać "zepsutego" HDR-a, a
    za chwilę "co jest dobre, a co nie dobre"?
    Ja robię dużo HDR-ów. Niektóre podobają mi się i te umieszczam w bazie. Inne
    wychodzą nienaturalnie i jakbym nie "pokręcił" to nie podobają mi się i
    wtedy obrabiam zdjęcie inaczej. Ale ustawienie granicy - kiedy jest "dobry",
    a kiedy za bardzo "podkręcony" jest wg mnie sprawą indywidualnego gustu, o
    którym (jak wiemy) się nie dyskutuje. W każdym razie - tym samym softem
    można zrobić zdjęcie "dobre" i "przesadzone" - kwestia ustawienia suwaków.
    Tu kilka moich przykładów (z których np. most -
    http://foto.3n.com.pl/photo/0400_Architecture/0410_B
    ridges/gallery_show.php?pic=0410_0222_1.JPG
    ) pokazałem tu kiedyś na grupie i jednym się podobał, a inny ostro
    skrytykowali. Takie życie.
    http://foto.3n.com.pl/dir.php?find=0433_Interiors
    http://foto.3n.com.pl/dir.php?find=0410_Bridges
    http://foto.3n.com.pl/dir.php?find=1141_Osada

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki

  • 25. Data: 2009-08-04 16:48:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    orshttp://foto.3n.com.pl/dir.php?find=0410_Bridgesht
    tp://foto.3n.com.pl/dir.php?find=1141_Osada

    nie o to chodzi.
    te sa w miare prawidlowe.

    ja mam na mysli takie zdjecia ( ktore w artykule nazwano HDR) jak
    przytoczylem w poscie otwierajacym temat.
    czyli efekt specjalny tutaj.

    reakcja jest taka jak pisalem - na ogol "fachowcy " od hdr-ow mowia -
    to jest spier... hdr , tak nie nalezy robic.

    a moje pytanie jest czy ktos moze pokazac tak zrobione zdjecie ?
    dokladnie tak przerysowana obrobka do takiego efektu.

    uzycie HDR /HDRI w celu zageszczenia tonalnego to zupelnie inne
    zagadnienie .
    Tutaj jest ta technika stosowana swiadomie w celu uzyskania takiego
    efektu specjlaanego.

    sorry juz przynudzam , ale mimo stosowania suwakow takze i w
    absolutnie skrajnych polozeniach nie udalo mi sie dojsc do
    przytoczonych efektow.

    samo "poprawne " uzycie hdr nie stanowi dla mnie wiekszego problemu
    jak chocby tutaj chociaz wskutek mocnego resizingu swiatla zostaly
    wypalone , w oryginale one sa.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5330068433803188802

  • 26. Data: 2009-08-04 18:01:58
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    XX YY pisze:
    > sorry juz przynudzam , ale mimo stosowania suwakow takze i w
    > absolutnie skrajnych polozeniach nie udalo mi sie dojsc do
    > przytoczonych efektow.

    Mam wrażenie, że marudzisz. Helikopter z linka to Twoje dzieło? To jak
    dla mnie dokładnie to samo: wygląda jak dziwny render, wokół krawędzi
    gigantyczne halo, kolory nienaturalne że aż strach. Czego jeszcze
    szukasz? Można powiedzieć, że doszedłeś do perfekcji.

    --
    pozdrawiam, Marian

    http://www.maniooo.pl

  • 27. Data: 2009-08-04 18:15:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    XX YY wrote:
    > mnie intersuje kto z zywych tutaj cos takiego namacalnego zrobil ?
    > o tym , ze sie wie jak to sie robi - to ja wiem.
    > ale czy ktos tutaj zrobil?

    Tak, zrobil nie raz - by sprawdzic, ile warte sa rozne krazace po sieci
    poradniki zwiazane z tonemappingiem. W prosty sposob mozna uzyskac bardzo
    ciekawe efekty (niekoniecznie tak paskudne, jak z Twojego linka), ale mimo
    wszystko nie bardzo mnie to kreci...

    k,

  • 28. Data: 2009-08-04 18:53:43
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > MOzna zobaczyc.
    > wiem ze kazdy wie jak sie tak robi , ale kto zrobil?
    > Ja przyznaje sie bez bicia ze nie zrobilem.

    Nie dokladnie takie, ale mi sie udalo kiedys cos takiego uzyskac:
    http://fotogalerie.pl/fotka/2736731156603124416,marc
    ,Kolejne-podejscie-do-Wilanowa.htm

    MARC

  • 29. Data: 2009-08-04 19:43:43
    Od: Piotr <p...@g...com>

    > mnie intersuje kto z zywych tutaj cos takiego namacalnego zrobil ?
    > o tym , ze sie wie jak to sie robi - to ja wiem.
    > ale czy ktos tutaj zrobil?
    > okazuje sie ze odpowiedz na to pytanie nie jest taka prosta.

    Tak jak pisałem używając photomatixa uzyskiwałem taki efekt. Lecz mi
    się nie podobał.
    A więc na odpowiedź "czy ktoś uzyskał" odpowiadam TAK, ja np. i pewnie
    wiele innych osób.

    Czy to wyczerpuje Twoje pytanie, czy w czymś jeszcze mogę pomóc?

  • 30. Data: 2009-08-04 19:46:10
    Od: Piotr <p...@g...com>

    > nie zrobiles bo nie wiesz jak? czy wiesz ale nie umiesz na tyle obslugiwac
    > PS aby osiagnac podobne efekty?
    > imo nic specjalnego ponad hdr polukrowany pod publike.
    > - 2ev 0ev +2ev + jakis soft + ps pedzelkiem
    > podstawa jest
    > 1. odpowiednie w miare ostre swiatlo
    > 2. dobre ostre szklo
    > 3. duza go
    > 4. szeroki kat

    Nie wiem czy szeroki kąt jest potrzebny, bo to zależy od tego co
    chcesz fotografować w HDR.
    Ale dla mnie kluczowe jest aby przy wszystkich ekspozycjach używać tej
    samej przysłony.
    Czyli regulować ekspozycję czasem lub ISO a nie przysłoną.
    Bo jak zmienisz przyszlone to Ci sie zmienia głębia i wszystko wygląda
    kiepsko.