  • 61. Data: 2011-02-05 11:58:27
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > To jest mit. Ostatnio oglądałem jak przyrządza się egzotyczne
    > jedzenie za grube pieniądze w hotelu Hilton. Glutaminian sodu to
    > podstawa.

    Widać wiedzą doskonale jaką mają klientele, hint posiadanie pieniędzy nie
    powoduje ze człowiek ze zwykłego chama zmienia sie z anioła. Myślisz że
    noworuscy jak za dotknięciem czarodziejskiej różyczki stają sie
    wykształconymi elitami. To dalej sowieckie chamy tylko z roleksami na rękach
    i w garniturach od armatniego. To tylko politura nic więcej.

  • 62. Data: 2011-02-05 13:31:12
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > przy takim podejściu to film powienien przede wszystkim opierać sie na
    > fabule a efekty powinny ją wspierać, 90% kasowych filmów opiera sie na
    > efekciarstwie a fabuła lezy i kwiczy.

    Aby zastosować jakiś efekt w filmie, trzeba wiedzieć, czy jest możliwy do
    wykonania. Zaprezentowany film został stworzony na potrzeby zaprezentowania
    efektu i nie jest filmem fabularnym a co najwyżej dokumentalnym.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 63. Data: 2011-02-05 13:42:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Dyjor napisal:
    > w sumie to reprezetnujesz taki rodzaj człowieka którego kiedyś zwano
    > filistynem :)

    Ehm, filistrem chyba. Filistyni to byli duuużo wcześniej ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 64. Data: 2011-02-05 13:44:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > co mi tam będą jakąś sztukę tutaj wciskać ja tam lubie jak rozumiem co mie
    > wisi na ścianie czy stoi na komodzie w salonie ludwik 16 z płyty
    > pilśniowej.

    Daj ludziom wolny wybór, pozbawiony ograniczeń finansowych, to będziesz
    płyty pilśniowej ze świecą szukał.

    > Zawsze istniały pojecia sztuki niskiej i sztuki wysokiej. Niestety ale
    > zwykle to co sie podoba ludziom 'en masse nie jest wartościowe.

    Tak, sztukę się dzieli tak samo jak ludzi, na lepszych i gorszych. Ciekawe
    tylko, ze lepsi są zawsze Ci bogatsi.

    > Sztuka jest zawsze egalitarna a tylko kicz jest popularny.

    Bzdura. Kicz jest popularny bo większość ludzi tylko na kicz stać.
    Z drugiej strony, wiele uznawanych dzieł też byłoby kiczem, gdyby tylko
    wykonał je kto inny.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 65. Data: 2011-02-05 14:00:44
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    marek augustynski wrote:
> [...]
    > Doprawiając
    > ją idziesz na skróty, urządzasz raut w hotelu Hilton, tracisz smak żeby
    > wszyscy mogli cię posmakować. Jeśli w rzeczywistości smakujesz ohydnie,
    > albo
    > śmierdzisz, można przymknąć oko, bo się starasz. A jeśli używasz przypraw
    > pomimo, że pachniesz i smakujesz dobrze, to wyrządzasz krzywdę sam sobie.
    >
    > My rozmawiamy o kimś kto wlazł do kaplicy i puścił śmierdzącego bąka. Samo
    > jego pojawienie się rozniosło ten smród. Wyciągnął więc perfumy marki
    > piłkarska kadra i psyknął po ścianach myśląc, że to one śmierdzą.

    Przecież w tym filmie masz do czynienia z niepowtarzalnym stylem, który może
    być znakiem rozpoznawczym autora.
    Ty negujesz ten styl bo Ci sie nie podoba. Ok, ten styl nie musi Ci się
    podobać ale nie mów, że to nie jest sztuka. Wiele dzieł za życia ich
    autorów, było krytykowanych lub uważano je za całkiem pospolite.

    > Tracę wątek.

    Nie musisz mi pokazywać postaci jak krowie na rowie. Pokaż mi zdjęcie globu,
    ja mam dużą wyobraźnię.

    > Rzeczy ulotne czy rzeczy niewidoczne dla oka bo się gubię? Rozmawiamy
    > mając za
    > podstawę film hdr, a nie mapę google.

    Przecież w filmie pokazano rzeczy które istnieją. Różnica jest tylko taka,
    że dzięki zastosowanej technice, detale są widoczne z większej odległości,
    gdy w normalnych warunkach trzeba by było przytknąć nosa do oglądanych
    elementów aby je zobaczyć.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 66. Data: 2011-02-05 14:13:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > wykształconymi elitami. To dalej sowieckie chamy tylko z roleksami na
    > rękach i w garniturach od armatniego. To tylko politura nic więcej.

    Tutaj nie chodzi o lekceważenie klienteli. Glutaminian sodu znany jest od
    wieków i był zawsze cenionym dodatkiem. Jego popularyzacja sprawiła, że
    wielu przestało doceniać jego walory a nawet szydzić z jego stosowania. W
    myśl zasady - to co dobre, nie może być popularne.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 67. Data: 2011-02-05 14:18:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-05 14:31, Sebastian Nibisz pisze:
> [...]
    > do wykonania. Zaprezentowany film został stworzony na potrzeby
    > zaprezentowania efektu i nie jest filmem fabularnym a co najwyżej

    Nie, jest lepem technologii na zlecenia tego typu, zlecenia niskich
    lotów, ale potencjalnie przyzwoitych (acz bez przesady) pieniędzy.
    Nawet muzyka, pozornie bardzo profesjonalna, jest pozbawiona rdzenia, ot
    - takie beznamiętne nieco składanie ładnych dźwięków ze współczesnej
    gigabajtowej baterii sampli symfonicznych.

    --
    pozdrawia Adam
    /skomplikowani ludzie mają proste rozwiązania, prostacy wszystko komplikują/

  • 68. Data: 2011-02-05 14:20:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-05 14:44, Sebastian Nibisz pisze:

    > Bzdura. Kicz jest popularny bo większość ludzi tylko na kicz stać.

    Od kiedy to wyznacznikiem sztuki jest cena albo (a raczej ''co za tym
    idzie'') nazwisko?

    --
    pozdrawia Adam
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam

  • 69. Data: 2011-02-05 14:20:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Feb 2011 12:58:27 +0100, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    >powoduje ze człowiek ze zwykłego chama zmienia sie z anioła. Myślisz że
    >noworuscy jak za dotknięciem czarodziejskiej różyczki stają sie

    Ja tam nie wiem, ale wychodzi na to ze jest to przyprawa jak
    najbardziej na miejscu.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Glutaminian_sodu

    J.

  • 70. Data: 2011-02-05 14:22:22
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > Sztuką nie jest zachwycenie maluczkich tylko takich którzy już wiele
    > widzieli.

    Ale pojechałeś.

    > pewnie że pojechany hdr, jakiś dragan (ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta
    > jak toto wyglądało) czy dworek z wieżyczkami jest śweetaśny ale czy jest
    > wartościowy?

    Dragan jest świetny i on bynajmniej nie stosuje techniki HDR. To jest
    właśnie sztuka, zrobić coś wyjątkowego z czegoś całkiem banalnego.

    > Sztuka to zrobić zwykłe proste zdjęcie które przykuwa i pozostawia coś po
    > sobie.

    Takie zdjęcia to robi prawie każdy, przykuwają uwagę znajomych a
    przechowywane są w albumie rodzinnym.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -