  • Data: 2010-01-04 10:19:18
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...

    > To ja sie pytam z czego.

    Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.

    > Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
    > pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.

    Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    idzie - np. większe komory spalania, a musisz je wypełnić paliwem i
    powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
    silniku benzynowym. Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
    układu przeniesienia napędu. Trzy - masz większą masę pojazdu, która
    powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
    1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
    zachowaniu tej samej techniki jazdy.

    > Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    > wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
    > Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
    > prostu czegos nie wie?
    > A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
    > liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).

    Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
    uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
    wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
    kierowcą fabrycznym.

    Jurand.