-
Data: 2010-01-04 11:27:54
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jurand wydusił z siebie te słowy:
> Jak chcesz.
> Bierzemy dane katalogowe:
> - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
> spalanie miejskie: 11.3 / 100
> - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
> 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
> - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
> - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
>
> Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
> technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
> Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
>
a Ty ciągke swoje.
Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
Teraz piszesz o samej pojęmności.
Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej, bo
to oczywiste.
Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i mocniejszym
silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy spalimy ilość
paliwa pozostającą na tym samym poziomie.
Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości silnika,
innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać przepustnice, zeby
utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w mocniejszym i na odwrót - w
mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz, zeby jechac za słabszym.
Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
wywody w tym wątku:
- mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
- większym da sie spalić więcej
- większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
- większy jest cięższy
Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi, ze
bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych warunkach
nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.
Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
poniżej 1000kg
Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo 1,4
czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali tyle
samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...
Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od spalania
jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom przeczyc
Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z silnikiem
1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia jednostki
Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą pojemność.
No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17 litrów
i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali sporo
mniej.
Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.
ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko weź
pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc z
zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w srodku
w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia faktu, ze w
tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze czasem nawet
spory.
Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze raczej
spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to mozliwość
wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na przyzwoitym
poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i nadal nie
używać 100% mozliwości auta.
Jaśniej?
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 14:48 Jurand
- 04.01.10 14:58 Jurand
- 04.01.10 14:58 Jurand
- 04.01.10 15:01 peter
- 04.01.10 15:09 Jurand
- 04.01.10 15:58 Kuba \(aka cita\)
- 04.01.10 19:09 Yans van Horn
- 04.01.10 19:14 Yans van Horn
- 04.01.10 19:19 Yans van Horn
- 04.01.10 19:47 Karolek
- 04.01.10 19:49 Karolek
- 04.01.10 19:51 Karolek
- 04.01.10 20:32 DoQ
- 04.01.10 20:53 DoQ
- 04.01.10 21:09 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=