eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Data: 2010-01-04 19:09:53
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    > news:hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> Jurand wrote:
    >
    >>>> Proponuje najpierw spróbowaa :-) Bo nawet skodzin? 1.6 (100km) trzeba
    >>>> dusia peda3 gazu do oporu aby jecha3a 180
    >>>> a ponadto ze wzgledu na stopniowanie skrzyni jedziesz s3uchaj?c tej
    >>>> wyj?cej wiertarki (5000-6000rpm?)
    >>> No i co z tego? ;)
    >> Popro? kogo? aby Ci wyt?umaczy? :->

    Wysokość obrotów wpływa na spalanie. Jeśli nie domyśliłeś się co miałem
    na myśli.

    >>> Jecha3em kiedy? z koleg? do Niemiec. Toyot? Coroll? 1.4 D4D. Praktycznie
    >>> non stop peda3 w pod3odze. Predko?ci rzedu w3a?nie 180 km/h. On na
    >>> codzien w3a?nie w ten sposób tym samochodem je?dzi - to s3u?bowe, wiec
    >>> nie ma lito?ci. Spalanie ?rednie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie
    >>> chce spalia wiecej.
    >> Ok, pójdzmy za Twoj? teori?. Zatem 1.0 benzynowe vs 1.4 diesel (znacznie
    >> mocniejszy i o wiele dynamiczniejszy silnik)
    >> powinien paliae znacz?co wiecej - w koncu liczy sie jedynie pojemno?ae i
    >> masa tak ? A z dyskusji wynika, ?e swobodnie ?onglujesz typami silników,
    >> zatem benzyna-diesel nie powinno mieae znaczenia, tak ?
    >>
    >
    > W dyskusji, je?li mam porównywaae, porównuj? diesle z dieslami i benzynowe
    > silniki z silnikami benzynowymi.

    Dlatego właśnie wspomnianą skodzine 1.6 porównujesz z 1.4 D4D ?

    Weżmy konkretny przykład. BMW seria 3

    318Ci 1995cc R4 110kw (150km)/ 6200 190nm/ 3500rpm
    330i/Ci/xi 2979cc R6 170kw (231km)/ 5900 300nm/ 3500rpm

    Przy prędkości 180km/h 330i będzie miało niższe obroty ze względu na
    inne (dłuższe) zestopniowanie skrzyni
    biegów. Ponadto niżej ma niezbędny dla tej prędkości moment obrotowy a
    zatem moc.
    Chyba nie trzeba pisać, że wraz ze wzrostem obrotoów opory wewnętrzne
    rosną szybciej niż liniowo ?

    Ponadto przyśpieszać można używająć niższych obrotów.

    MZ spokojnie można znaleść sytuacje z życia gdzie większy silnik będzie
    miał bardzo zbliżone spalanie do mniejszego.

    >>>> Zapomnia3e? równie? wspomniea o jakimkolwiek wyprzedzaniu - gdzie biedne
    >>>> ma3e benzyny trzeba dusia niemilosiernie i do praktycznie odciecia.
    >>> Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.
    >> Wyprzedzanie przecie? nigdy nie wystepuje w czasie jazdy, tak ? Co?
    >> jeszcze innego o czym powinni?my wiedzieae ?
    >
    > Wystepuje, ale o nim nie dyskutujemy. Proste?

    Dynamika wyprzedzania ma znaczenie dla spalania i występuje w ruchu
    miejskim i na trasie. Proste ?
    Inaczej wyprzedza się samochodem z jednym jak i drugim silnikiem. Zatem
    samochodem z mocniejszym silnikiem łatwiej
    jest wyprzedzić "z marszu" nie tracąc paliwa na hamowanie i rozpędzania.
    Ekonomia wprost.

    Przykład: trasa Kraków-Dolina Chochołowska ze średnią 80km/h (wg. gps) i
    spalaniem średnim 5.7l/100km.

    >> Albo ustalmy trase, maksymalny czas dotarcia na miejsce a pó 1/4 niej zmierzmy
    >> spalanie. Co Ty na to ?
    >
    > O ile czas bedzie realny dla samochodu s?abszego - mo?e byae.

    Ciekaw jestem wyniku. MZ nie jest on oczywisty (znaczna przewaga mniejszego)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: