  • Data: 2010-01-04 14:58:06
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl...

    > Co tlumaczono?
    > Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    > nie widze.
    > Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    > "Jakie to sa wielkosci?
    > Moze wiesz?
    > Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    > oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    > na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.

    Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    ale mi się po prostu nie chce ;)
    Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
    pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
    bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
    mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
    odgrywają drugorzędną rolę.

    > Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?

    Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.

    > Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    > odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.

    Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.

    > Ile wieksze?
    > Wiesz jakie to sa wielkosci?

    W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
    tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
    przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.

    > Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    > Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    > wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.

    Podaj jakie auta.

    > O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.

    Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?

    Jurand.