-
Data: 2010-01-04 14:58:06
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl...
>>>>> Z ignorancja.
>>>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
>>>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
>>>>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co
>>>>> na to sie powoluje.
>>>>> To jest smieszne :/
>>>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
>>>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
>>> To ja sie pytam z czego.
>>
>> Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.
>
> Co tlumaczono?
> Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
> nie widze.
> Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
> "Jakie to sa wielkosci?
> Moze wiesz?
> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
ale mi się po prostu nie chce ;)
Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
odgrywają drugorzędną rolę.
>>> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale
>>> jak pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
>>
>> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
>> idzie - np. większe komory spalania,
>
> Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.
>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>
> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>> przeniesienia napędu.
>
> Ile wieksze?
> Wiesz jakie to sa wielkosci?
W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
>>Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>jazdy.
>
> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
Podaj jakie auta.
>> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
>> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
>> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
>> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
>> opłacanym kierowcą fabrycznym.
>
> O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 14:58 Jurand
- 04.01.10 15:01 peter
- 04.01.10 15:09 Jurand
- 04.01.10 15:58 Kuba \(aka cita\)
- 04.01.10 19:09 Yans van Horn
- 04.01.10 19:14 Yans van Horn
- 04.01.10 19:19 Yans van Horn
- 04.01.10 19:47 Karolek
- 04.01.10 19:49 Karolek
- 04.01.10 19:51 Karolek
- 04.01.10 20:32 DoQ
- 04.01.10 20:53 DoQ
- 04.01.10 21:09 Adam Płaszczyca
- 04.01.10 23:44 cztery
- 04.01.10 23:47 cztery
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=