  • Data: 2021-04-21 21:32:58
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Jakos to chyba bylo dostosowane do wtyczek w profesjonalnym
    > sprzecie ... tez banany, zanim wymyslili cos lepszego ?

    Banany były bardzo powszechne, nie tylko w sprzęcie profesjonalnym.
    Gramofon Bambino (taki bez wzmacniacza) też tak się podłączało --
    kabelek miał dwie luźne wtyczki. Nie jestem jednak pewien, czy
    rozstaw w radiach nie bywał jakiś taki bardziej dowolny. No i te
    dwie luźnie wtyczki nie wyglądały tak hadrkorowo, jak wtyczka od
    lampki.

    > No i pamietam taki radziecki zestaw zabawkowy - elektronika
    > w klockach. Sluchawki tam byly, porzadne, ~2kohm ... z wtyczka
    > przypominajaca sieciową.

    Nie wiem, nie pamiętam zbyt dobrze. Ale radiowęzłowe wtyczki do
    kołchoźników też przypominały sieciowe. Miały jednak mniejszy
    rozstaw, bolce też chyba cieńsze.

    --
    Jarek