  • Data: 2021-04-23 14:36:56
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.04.2021 o 19:53, sundayman pisze:
    > Tak mnie natchnął jeden kolega w wątku poniżej, że postanowiłem zapytać
    > ; co najdurniejszego w życiu zrobiliście związanego z prądem albo
    > warsztatem elektronika ?
    Miałem 6 lat i dostałem zestaw "młody elektryk" gdzie łączyło się obwody
    z żaróweczką, bateria 4,5V, wyłącznikami itd.
    Ponieważ nikt mi nie powiedział, jak to działa więc sam doszedłem do
    tego, że jak się równolegle do baterii podłączy wyłącznik i go zewrze,
    to żaróweczka gaśnie. Postanowiłem zastosować to do oświetlania na
    choince i domontowałem taki właśnie "wyłącznik". Była wtedy Wigilia,
    pierwsza w nowym domu. Gdy ojciec wrócił z pracy chciałem mu się
    pochwalić nowym wynalazkiem i zademonstrowałem. Było głośne BUCH i
    zgasło światło w całym domu. Mieliśmy Wigilię przy świecach i dopiero
    późnym wieczorem przyjechał ktoś wymienić główne bezpieczniki, bo
    okazało się, że główne były normalne, a te w domu były "watowane" drutem.
    Jacek