  • Data: 2021-04-21 22:45:24
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodzice z wycieczki do Rosji przywieźli gramofon.
    Nazywaliśmy go patefon.
    Nie miał głośników (o czym humaniści mogli nie wiedzieć), a my starego radia (Koliber
    czekał na moje rozkręcenie i powycinanie
    nożyczkami od paznokci wszystkich półprzewodników, TG52 takie ładne zielone
    kapelusiki miały).
    Patefon miał ruską wtyczkę sieciową, taką płaską jak dwie połączone przelotki
    bananowe.
    Ruska technika, wetkniesz wtyczkę do gniazdka i masz w niej gniazdko na kolejną
    wtyczkę, pewnie mogli tak w nieskończoność.
    Z patefonu wychodził drugi kabel, z dwoma banankami.
    Rodzice wkładali te bananki we wtyczkę w gniazdku i dziwili się, że patefon nie gra.
    Instrukcji IKEA jeszcze wtedy nie było.
    Po latach trafiło do nas (do mnie) jakieś radio po wujku (Syrena), które miało
    wejście bananowe na gramofon - a wierzyłem, że przed
    DIN nie było życia.

    -----
    > Stefan Kudelski niespecjalnie przejmował się doborem gniazd i złącz.
    > W magnetofonach, przynajmniej w serii E, wejście liniowe to były dwa gniazda
    bananowe w odległości takiej, jak w ścianie.
    > Sporządziłem więc sobie na różne okoliczności kabelek, który z jednej strony miał
    wtyczkę DIN, a z drugiej wtyczkę od lampki.