    From: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: system 4/3 a lustrzanka
    Date: Mon, 13 Jul 2009 08:51:41 +0200

    Rzecze nolina:

    > Czy idea systemu 4/3 i micro 4/3-ma jakąś przewagę technologiczną nad
    > np.lustrzankami z matrycami większymi/innymi od tych z systemu 4/3?

    Nie.

    > Domyślam
    > się że obiektywy do systemu 4/3 nie mają jakiejś "nowinki technicznej" której
    > nie posiadały by obiektywy projektowane do innych aparatów cyfrowych/rozmiarów
    > matryc.

    Łatwiej je zrobić dlatego są wyższej jakości niż u konkurencji (np. 14-54,
    9-18, 50/2, 50-200).

    > Czy można uznać że system 4/3 od lustrzanki różni się ogólnie rzecz
    > biorąc mniejszym jej kosztem (bo mniejsza droga matryca) oraz samym
    > rozmiarem/wagą aparatu/obiektywów?

    Koszt matrycy jest zupełnie pomijalny, tak samo jak różnica w wielkości
    między matrycami. Natomiast matryce w 4/3 są w tyle w stosunku do
    konkurencji z powodu niskich nakładów na R&D.

    > Ekonomia+większa poręczność 4/3 + jakość fot lepsza od kompaktów to główne
    > przesłanki do stworzenia tego systemu?

    Ale nie myl 4/3 z kompaktami, przecież to zupełnie co innego. Przesłankami
    była wyższa jakość obiektywów (jest), mniejsze rozmiary (jest) i niższa cena
    (nie ma) w stosunku do konkurencyjnych lustrzanek. Zamiast niższej ceny jest
    lepsze wykonanie więc ogólnie 4/3 ma droższe body niż u konkurencji.

    > Jednym słowem jak kogoś nie stać na
    > lustrzankę a chce coś więcej od kompakta to 4/3 jest taką "zmniejszoną"
    > lustrzanką i fizycznie i cenowo? (:

    Ty chyba mylisz 4/3 z micro 4/3, dobrze myślę?