  • Data: 2012-12-26 16:59:53
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Dec 2012 13:08:29 +0100, anhin napisał(a):
    > hmmm... mniej więcej w drugiej połowie XIX w. co bardziej
    > niekonwencjonalni architekci zaczęli sobie zadawać pytanie -po jaką
    > cholerę te namolne ozdóbki w budynkach? Kiedyś to może miało sens, ale
    > teraz, w epoce pary i żelaza, to jakieś anachroniczne i w związku z tym
    > coraz bardziej kiczowate. Coś z tym trzeba było zrobić...

    co bardziej niekonwencjonalni ... no moze, bo to powiedzmy ze projektem
    zahacza o pierwsza polowe
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wroc%C5%82aw_G%C5%82%C3
    %B3wny
    to powiedzmy wczesna druga polowa
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kamienna_G%C3%B3ra_(sta
    cja_kolejowa)
    tu moze konwencja zadzialala
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lublin_(stacja_kolejowa
    )
    ale tu juz XX wiek
    http://pl.wikipedia.org/wiki/PAST

    > Tym
    > niemniej utarło się, że we współczesnej architekturze ornamenty to
    > zbędny i wątpliwy dodatek; są bardzo ciekawe próby realizacji
    > współczesnej ornamentyki, najczęściej w stylu "etnotechno", ale dla
    > stylu globalnego niewiele z nich wynika (może szkoda). Czy to odpowiedź
    > na Twoje pytanie?

    Mnie o ekonomie chodzilo, nie o gusta.
    Gdybysmy chcieli dzis cos takiego zbudowac, to zaraz by sie okazalo ze za
    drogie, proste i tak byloby za drogie, to po co jeszcze taki skomplikowany
    i kosztowny projekt.

    ... to co to wlasciwie oznacza ? mimo rozwoju techniki budynki coraz
    drozsze ? Czy przodkowie mieli wiecej pieniedzy na zbytki ?

    J.