-
Data: 2014-11-03 22:51:37
Temat: Re: sprzedac czy jezdzić...
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 21:42:46 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> W dniu 2014-11-03 o 18:15, k...@g...com pisze:
> > Nie widziałem zardzewiałej tapicerki a drzwi w nie topionym
> > samochodzie nieraz widziałem zardzewiałe od środka. To samo z
> > podszybiami, klapami.
> A widziałeś podłogę skorodowaną od środka?
>
> --
> Pozdrawiam
> Maciek
Widziałem. Ale zawsze korozja rozpoczynała się od połączeń blach lub mechanicznego
uszkodzenia warstw ochronnych. Dostatecznie długo zabezpieczałem samochody przed
korozją żeby zaobserwować ciekawe zjawiska. Używałem polskiego fluidolu. To bardzo
dobry preparat produkowany do dzisiaj. Producent zaleca używanie go na gorąco.
Fluidol jeśli jest gorący jest doskonałym penetrantem. Na dodatek ma ciekawą
właściwość że wypiera wodę i wilgoć. Jeśli są zgrzane dwie blachy to pomiędzy
zgrzeinami jest przerwa. fabryki używają pewnych środków technicznych żeby blachy
które się stykają były zabezpieczone przed korozją, ale jak czegoś nikt nie zobaczy
to i skontrolować się nie da. Gorący fluidol wnika w takie szczeliny, przy okazji
wypycha wilgoć lub wodę jeśli są i zastyga. On nigdy nie wysycha. W odróżnieniu od
innych tłustych substancji nie zmienia swojego pH na kwaśne. Jeśli odetnie dopływ
tlenu to nie ma korozji. Korozja prawie zawsze zaczyna się od połączeń blach prawie
nigdy od gładkich powierzchni o ile nie uszkodzona jest warstwa ochronna na stali.
Podłoga w samochodzie koroduje tam gdzie są łączenia blach i tam gdzie pracuje. Z tym
że w przypadku jak pracuje nie da się jej skutecznie zabezpieczyć przed korozją. A
pracuje w śmiesznych miejscach. Na przykład w miejscach gdzie są mocowane przednie
fotele. Słyszałeś może że komuś przedni fotel wpadł? Jeśli tak to on od korozji
zmęczeniowej wpadł. Przykłady korozji zmęczeniowej z dawnych lat. Korozja tylnego
mocowania resorów w kredensie i w borewiczu. Korozja mocowania resoru w 126p. Korozja
podłogi przy szynach foteli w 126p. Korozja nadkola w okolicach mocowania poduszki
przedniego amortyzatora w zastawie 1100p. Niby dawno to było ale mechanizm
powstawania takich uszkodzeń jest ten sam teraz co wtedy. Jeśli by zabezpieczyć
współczesny samochód w takim standardzie jak były zabezpieczane samochody w latach
gdy był PRL to oceniam że trwałość karoserii wyniosła by z 30 lat. W międzyczasie
naprawy blacharskie polegały by na wymianach elementów które pracują i ulegają
korozji zmęczeniowej. Takie naprawy są proste i przez to tanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.14 23:39 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 00:01 k...@g...com
- 04.11.14 01:07 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 01:56 k...@g...com
- 04.11.14 07:52 Trybun
- 04.11.14 07:59 Myjk
- 04.11.14 08:57 Czesław Wiśniak
- 04.11.14 09:34 uciu
- 04.11.14 09:34 Myjk
- 04.11.14 09:48 Kamil 'Model
- 04.11.14 10:14 Myjk
- 04.11.14 12:13 Trybun
- 04.11.14 12:23 uciu
- 04.11.14 12:27 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=