  • 31. Data: 2010-01-12 16:13:43
    Temat: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    musiał pisze:
    > sony tez ma ruchomy LCD

    Ale tylko góra-dół, a Nikon ma obrotowy, tylko nietypowo odchylany, co
    utrudnia pracę ze statywem, więc w sumie trudny wybór spośród tych dwu.
    Najlepszy z tanich chyba byłby Olympus E-600 lub E-620, w sumie bez
    różnicy który, ale z tanim szerokim kątem miałbyś problem, chyba, że ten
    7-14, czy jak mu tam jest w porównywalnej do Sigmy, czy Tokiny cenie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 32. Data: 2010-01-12 16:54:29
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 12 of Jan 2010 11:52, cichybartko wrote:

    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9110&p=3
    > Tam jest animowany gif z wyświetlacza w trybie Live View, jasno z
    > niego wynika że histogram jest dostępny. Warto by się teraz
    > wypowiedział ktoś kto dobrze zna system Sony, chodzi o to czy
    > informacje do histogramu na żywo są pobierane z tej małej matrycy i
    > jaka jest rzetelność wyników.

    Jak jest skonstruowane, nie mam pojęcia. Ale mniej więcej wiem jak działa.
    Rzetelność jest doskonała. Niepewnie działa tylko przy słabym oświetleniu.
    Monitor z 2 metrów to jest dobre oświetlenie, jasna ściana oświetlona
    żarówką 100 W z 3 metrów, też jeszcze działa. Ale przy ciemnej ścianie
    już nie. Ale alfa (300) daje tutaj radę w inny sposób. Po prostu patrzę
    na LCD (gdy ciemno, świetnie oddaje niuanse), czy nie jest za jasny/ciemny
    i ręcznie wyreguluję tak samo jak w którymś trybie preselekcji czy auto.

    Rzetelność histogramu łatwo zaobserwować, po zrobieniu fotki na parę sekund
    jest zamrożony obraz z histogramem "zbiorczym" + 3 osobne dla RGB.
    Podczas robienia zdjęć widać tylko ten "zbiorczy" i jeśli kanały RGB
    są dziwne porozmieszczane (np niebieski całkiem z prawej, a czerwony z lewej),
    to histogramowi najmniej można ufać.

    PS
    Przy słabym oświetleniu kiepsko działa ustawianie balansu bieli
    na białą kartkę (ale i tak lepiej niż w kompaktach). I tu tak samo
    jak z ekspozycją. Live view ma tak wierny WYSIWYG, że spokojnie można
    sobie ręcznie ustawić żonglując temperaurą i G/M.

    --
    nb

  • 33. Data: 2010-01-12 19:19:55
    Od: mt <t...@i...pl>

    musiał pisze:
    > już mnie cholera bierze, chcę kupić i miec to za sobą.
    > potrzebuję lustrzanki z Live View i obracanym LCD,
    > do robienia zdjęć pomieszczeń i nieruchomości.
    > oczywiiście będzie też słuzył do robienia zdjęć prywatnie.
    >
    > kolejnym zakupem będzie obiektyw sigma 10-20 - szeroki kąt
    >
    > już byłem zdecydowany na A330 jak znajomy mi zburzył wszechświat,
    > że niby nikon d5000 ma to wszystko i jest lepszy
    > no i droższy o około 460 zł od sony.
    > ale znów sigma dla sony jest droższa o 190 zł niż dla nikona.
    > czyli różnica to tylko 270 zł od całości.
    >
    > sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
> [...]

    To ja jeszcze dorzucę Ci kamyk do ogródka :) Jak zauważył wcześniej
    Paweł nie zastanawiałeś się nad Olympusem e-620? Ma on dużo bardziej
    funkcjonalnie rozwiązany ekran od wymienionych przez Ciebie Nikona i
    Sony. Jeżeli nie przeszkadza Ci minimalnie węższy kąt widzenia, to
    zamiast tej Sigmy możesz kupić systemowego Zuiko 9-18 mm. Moim zdaniem
    warto to przemyśleć.

    --
    marcin

  • 34. Data: 2010-01-12 19:23:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hiigee$ln9$1@news.interia.pl>,
    mt nabazgrał:

    > Jeżeli nie przeszkadza Ci minimalnie węższy kąt widzenia, to
    > zamiast tej Sigmy możesz kupić systemowego Zuiko 9-18 mm.

    Różnica w ekwiwalencie między 15mm a 18mm nie jest minimalna.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Aż się chce iść na mszę

  • 35. Data: 2010-01-12 19:36:31
    Od: mt <t...@i...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <hiigee$ln9$1@news.interia.pl>,
    > mt nabazgrał:
    >
    > Różnica w ekwiwalencie między 15mm a 18mm nie jest minimalna.

    W sumie niby tak, ale może pytającemu te owe 18 mm wystarczy. Po drugie
    Olka można przy odwróconym ekraniku "dostawić do ściany". W przypadku
    wymienionych Sony i Nikona potrzebujesz nieco miejsca na wejście za
    aparat, co niweluje nieco ową różnicę.

    --
    marcin

  • 36. Data: 2010-01-12 20:25:23
    Od: musiał <m...@y...de>

> [...]
    > Jeżeli nie przeszkadza Ci minimalnie węższy kąt widzenia, to zamiast tej
    > Sigmy możesz kupić systemowego Zuiko 9-18 mm. Moim zdaniem warto to

    wiesz co ? nie lubię Cię ! ;) no rzeczywiście jest ten Olympus e-620 ...

    byłem dziś w Saturnie i dotykałem wszystkie trzy:
    Sony A330, Nikon D5000 i Olympus e-620
    najpierw ceny (z ceneo z obiektywami kit-owymi):
    Sony A330 - 1726 zł; szkło sigma 10-20 3,5 - 2590 zł, szkło sigma 10-20
    4-5,6 - 1960 zł
    Nikon D5K - 2175 zł; szkło sigma 10-20 3,5 - 2400 zł, szkło sigma 10-20
    4-5,6 - 1960 zł
    Olek e-620 - 2195 zł; szkło 9-18 4-5,6 - 1650 zł
    Sony i Nikon crop x1,5, olek x2,0

    - ekran rzeczywiście najlepiej ma wymyślony Olympus bo mozna go obracać w
    każdą stronę, zawias ma z boku,
    Nikon tez nie ma tak źle bo można go obracać nawet w stronę fotografowanego
    przedmiotu, ale zawias ma u dołu
    co może być kłopotliwe korzystając ze statywu, ale chyba tylko i wyłącznie w
    przypadku autoportretu, bo przeciez jak będzie na statywie to i tak sam
    ststyw i jego nogi uniemożlwi dociśniecie aparatu do ściany i będzie mozna
    zajrzeć na ekran, Sony wpada najgorzej - tylko dół i góra
    - najlepiej lezy mi w ręce Nikon - długie palce, Sony - ciężko mi wygodnie
    chwycić, Olympus jak kompakt... da radę
    - Nikon przy robieniu zdjęć korzystająć z LiveView ma 2 sekundowa zawiechę,
    Sony strzela od razu. Wolałbym szybszą reakcję ale główny obiekt moich
    zdjęć - nieruchomości raczej sa niemrawe.
    - Sony ma stabilizację w body, Nikon w obiektywie - i jest problem bo czy
    ten mój planowany obiektyw Sigma 10-20 3,5 ma takową ?
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3360&navigator=6,
    Olympus ma w body
    - Kupując sprzet za tyle pieniędzy chciałbym uzyskać maksymalnie duży kąt :
    Nikon i Sony -15, Olympus - 18
    - Nikon wg opinii ma lepszą czułość w wysokich ISO - co może mnie dotyczyć -
    zdjęcie we wnętrzach
    - Podoba mi się menu Nikona i pokrętło pod kciukiem ...

    Już chciałem brać Sony i mieć wszystko z bani, wtedy się pojawił Nikon i już
    chciałem go brać - ale brak mu stsbilizacji w obiektywie który planuje
    kupić, no i jest olympus ...

  • 37. Data: 2010-01-12 20:51:19
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości

    > Już chciałem brać Sony i mieć wszystko z bani, wtedy się pojawił Nikon i
    > już chciałem go brać - ale brak mu stsbilizacji w obiektywie który planuje
    > kupić, no i jest olympus ...

    Masz przepieprzone...
    Byle do jesieni :)

    Szymon

  • 38. Data: 2010-01-12 22:49:28
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    musiał pisze:

    > - Sony ma stabilizację w body, Nikon w obiektywie - i jest problem bo
    > czy ten mój planowany obiektyw Sigma 10-20 3,5 ma takową ?

    Nie ma, ale przy tej ogniskowej nie ma to większego znaczenia.

  • 39. Data: 2010-01-13 08:01:32
    Od: "Franc" <kanies@wytnijtoszybko@wp.pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości
    [cut]
    > Już chciałem brać Sony i mieć wszystko z bani, wtedy się pojawił Nikon i
    > już chciałem go brać - ale brak mu stsbilizacji w obiektywie który planuje
    > kupić, no i jest olympus ...
    [cut]

    Kolego, w sumie masz fajny dylemat - problem. U mnie zawsze zakup nowych
    przedmiotów z zakresu RTV-AGD wywołuje miłe "wibracje" :-)

    Odnośnie samego tematu - kup to co ci bardziej pasuje do ręki i spełnia
    twoje wymagania użytkowe.
    Akurat stabilizacją bym się namniej przejmował - przecież głównym zadaniem
    będzie robienie zdjęć przedmiotów nieruchomych. Kupisz statyw i stabilizacja
    będzie Ci zupełnie niepotrzebna. Na Twoim miejscu kupiłbym Nikona, dobry
    statyw + szkiełko.

    --
    Franc

  • 40. Data: 2010-01-13 10:58:17
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Nie ma, ale przy tej ogniskowej nie ma to większego znaczenia.

    możesz uzasadnić ?