    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Date: Tue, 12 Jan 2010 17:54:29 +0100

    at Tue 12 of Jan 2010 11:52, cichybartko wrote:

    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9110&p=3
    > Tam jest animowany gif z wyświetlacza w trybie Live View, jasno z
    > niego wynika że histogram jest dostępny. Warto by się teraz
    > wypowiedział ktoś kto dobrze zna system Sony, chodzi o to czy
    > informacje do histogramu na żywo są pobierane z tej małej matrycy i
    > jaka jest rzetelność wyników.

    Jak jest skonstruowane, nie mam pojęcia. Ale mniej więcej wiem jak działa.
    Rzetelność jest doskonała. Niepewnie działa tylko przy słabym oświetleniu.
    Monitor z 2 metrów to jest dobre oświetlenie, jasna ściana oświetlona
    żarówką 100 W z 3 metrów, też jeszcze działa. Ale przy ciemnej ścianie
    już nie. Ale alfa (300) daje tutaj radę w inny sposób. Po prostu patrzę
    na LCD (gdy ciemno, świetnie oddaje niuanse), czy nie jest za jasny/ciemny
    i ręcznie wyreguluję tak samo jak w którymś trybie preselekcji czy auto.

    Rzetelność histogramu łatwo zaobserwować, po zrobieniu fotki na parę sekund
    jest zamrożony obraz z histogramem "zbiorczym" + 3 osobne dla RGB.
    Podczas robienia zdjęć widać tylko ten "zbiorczy" i jeśli kanały RGB
    są dziwne porozmieszczane (np niebieski całkiem z prawej, a czerwony z lewej),
    to histogramowi najmniej można ufać.

    PS
    Przy słabym oświetleniu kiepsko działa ustawianie balansu bieli
    na białą kartkę (ale i tak lepiej niż w kompaktach). I tu tak samo
    jak z ekspozycją. Live view ma tak wierny WYSIWYG, że spokojnie można
    sobie ręcznie ustawić żonglując temperaurą i G/M.

    --
    nb