    From: musiał <m...@y...de>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Date: Tue, 12 Jan 2010 21:25:23 +0100

    > To ja jeszcze dorzucę Ci kamyk do ogródka :) Jak zauważył wcześniej Paweł
    > nie zastanawiałeś się nad Olympusem e-620? Ma on dużo bardziej
    > funkcjonalnie rozwiązany ekran od wymienionych przez Ciebie Nikona i Sony.
    > Jeżeli nie przeszkadza Ci minimalnie węższy kąt widzenia, to zamiast tej
    > Sigmy możesz kupić systemowego Zuiko 9-18 mm. Moim zdaniem warto to
    > przemyśleć.

    wiesz co ? nie lubię Cię ! ;) no rzeczywiście jest ten Olympus e-620 ...

    byłem dziś w Saturnie i dotykałem wszystkie trzy:
    Sony A330, Nikon D5000 i Olympus e-620
    najpierw ceny (z ceneo z obiektywami kit-owymi):
    Sony A330 - 1726 zł; szkło sigma 10-20 3,5 - 2590 zł, szkło sigma 10-20
    4-5,6 - 1960 zł
    Nikon D5K - 2175 zł; szkło sigma 10-20 3,5 - 2400 zł, szkło sigma 10-20
    4-5,6 - 1960 zł
    Olek e-620 - 2195 zł; szkło 9-18 4-5,6 - 1650 zł
    Sony i Nikon crop x1,5, olek x2,0

    - ekran rzeczywiście najlepiej ma wymyślony Olympus bo mozna go obracać w
    każdą stronę, zawias ma z boku,
    Nikon tez nie ma tak źle bo można go obracać nawet w stronę fotografowanego
    przedmiotu, ale zawias ma u dołu
    co może być kłopotliwe korzystając ze statywu, ale chyba tylko i wyłącznie w
    przypadku autoportretu, bo przeciez jak będzie na statywie to i tak sam
    ststyw i jego nogi uniemożlwi dociśniecie aparatu do ściany i będzie mozna
    zajrzeć na ekran, Sony wpada najgorzej - tylko dół i góra
    - najlepiej lezy mi w ręce Nikon - długie palce, Sony - ciężko mi wygodnie
    chwycić, Olympus jak kompakt... da radę
    - Nikon przy robieniu zdjęć korzystająć z LiveView ma 2 sekundowa zawiechę,
    Sony strzela od razu. Wolałbym szybszą reakcję ale główny obiekt moich
    zdjęć - nieruchomości raczej sa niemrawe.
    - Sony ma stabilizację w body, Nikon w obiektywie - i jest problem bo czy
    ten mój planowany obiektyw Sigma 10-20 3,5 ma takową ?
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3360&navigator=6,
    Olympus ma w body
    - Kupując sprzet za tyle pieniędzy chciałbym uzyskać maksymalnie duży kąt :
    Nikon i Sony -15, Olympus - 18
    - Nikon wg opinii ma lepszą czułość w wysokich ISO - co może mnie dotyczyć -
    zdjęcie we wnętrzach
    - Podoba mi się menu Nikona i pokrętło pod kciukiem ...

    Już chciałem brać Sony i mieć wszystko z bani, wtedy się pojawił Nikon i już
    chciałem go brać - ale brak mu stsbilizacji w obiektywie który planuje
    kupić, no i jest olympus ...