  • 1. Data: 2010-01-10 21:55:15
    Temat: jasełka 2010 do oceny
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    Witam,
    z łapanki zostałem klasowym fotografem na jasełkach i sie zaczęło ;-)
    zrobiłem takie zdjęcia

    http://infobot.pl/r/1Bgr

    scena była oświetlona 2 halogenami i było raczej ciemno.
    zdjęcia robiłem z zewnętrzna lampą i tutaj pojawiają sie fochy.
    niektórzy myśleli że jak z lampą to będą widoczne ich dzieci na drugim
    planie że w ogóle będzie jak w dzień ;-DDD

    zdjęcia robiłem z pomiarem punktowym TTL i w sumie, moim zdaniem, zdjęcia
    dość dobrze oddają atmosferę spektaklu.

    jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej i
    inaczej??

    pozdrawiam

    _______________________________
    http://Poznan.Rydwelscy.pl

  • 2. Data: 2010-01-10 22:30:15
    Temat: Re: jasełka 2010 do oceny
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    TheGuru napisal:
    > scena była oświetlona 2 halogenami i było raczej ciemno.
    > zdjęcia robiłem z zewnętrzna lampą i tutaj pojawiają sie fochy.

    Tej twojej lampy to ja tu w ogole nie widze. Gdzies ty nia walil?
    W sciane za plecami?

    > niektórzy myśleli że jak z lampą to będą widoczne ich dzieci na drugim
    > planie że w ogóle będzie jak w dzień ;-DDD

    Hm, mocno ciemne.

    > zdjęcia robiłem z pomiarem punktowym TTL i w sumie, moim zdaniem, zdjęcia
    > dość dobrze oddają atmosferę spektaklu.

    Ty nie miales oddawac atmosfery spektaklu, ale zrobic zdjecia dzieciom.
    Twoje tez tam bylo na scenie?

    > jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej i
    > inaczej??

    Mocna lampa niebezposrednia, jakis deflektor albo skosnie w sufit lub w sciane.
    Mozliwosci tej Alfy to raczej nie wykorzystales.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-10 23:28:32
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://infobot.pl/r/1Bgr
    > jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej

    Fotki jak fotki - średnie.
    Lampy to nie za bardzo widać, kadrowanie się kłania - najbardziej bolą
    obcięte nogi gdy sufit zajmuje 1/3 kadru.

    Jak już kolega ci napisał - miałeś zrobić zdjęcia dzieciom, czy oddać
    atmosferę ? Czyli inaczej hałtura czy sztuka ?
    W obu przypadkach średniawo.

    JDJ

  • 4. Data: 2010-01-10 23:49:48
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

> [...]
    > planie że w ogóle będzie jak w dzień ;-DDD
    >
    > zdjęcia robiłem z pomiarem punktowym TTL i w sumie, moim zdaniem, zdjęcia

    Chciałeś za dużo pokazać i wyszła nuda. Kłania sie kadrowanie. Impreza mało
    inspirująca ale na pewno dało się zrobić kilka fajnych ujęć. A tu nuuuuda.
    Lepiej sfotografować jedno dziecko dobrze niż 20 byle jak. Np.
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/galleries/rodzinne/
    Szkola/SP20/Jaselka2010/24.JPG -
    jakis dramat. Ale zdjęcie jednego(!) dziecka z lampą w sufit mogłoby byc
    lepsze. Jak powiedział Robert Capa - "jeśli twoje zdjęcia nie są
    dostatecznie dobre, to nie jesteś dostatecznie blisko".

    MaW

  • 5. Data: 2010-01-11 00:02:17
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > zdjęcia robiłem z pomiarem punktowym TTL i w sumie, moim zdaniem, zdjęcia
    > dość dobrze oddają atmosferę spektaklu.

    Jesli dobrze oddaja atmosfere, to juz duzo, bo to wazki element prawdy.
    Atmosfera byla,przepraszam!, troche prowincjonalna, i Ty ten prowincjonalizm
    pokazales. Bardzo dobrze.

  • 6. Data: 2010-01-11 00:08:34
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-10 22:55, TheGuru wrote:
    > Witam,
    > z łapanki zostałem klasowym fotografem na jasełkach i sie zaczęło ;-)
    > zrobiłem takie zdjęcia

    No niestety się niezbyt pokazałeś patrząc po efektach. Moim zdaniem kilka
    ujęć jest poprawnych, ale większość wręcz tragicznie. Niestety.

    > scena była oświetlona 2 halogenami i było raczej ciemno.

    Tak, to widać, że dwoma najniższej klasy halogenami budowlanymi. To jedno
    z gorszych źródeł światła jakie można sobie wyobrazić. Nieciągłe widmo i
    nieciekawa temperatura. Jak bym miał robić zdjęcia w takim miejscu i
    wiedział o tym to bym wrednie odmówił.

    > zdjęcia robiłem z zewnętrzna lampą i tutaj pojawiają sie fochy.
    > niektórzy myśleli że jak z lampą to będą widoczne ich dzieci na drugim
    > planie że w ogóle będzie jak w dzień ;-DDD

    Każdy jest najmądrzejszy kiedy przypatruje się z boku. Z tymi halogenami
    właściwie tylko lampa mogła cokolwiek poprawić. Trzeba było zrobić kilka
    ujęć bez tego i się przekonać. Zresztą widać na niektórych zdjęciach
    zupełnie inne kolory.

    > zdjęcia robiłem z pomiarem punktowym TTL i w sumie, moim zdaniem, zdjęcia
    > dość dobrze oddają atmosferę spektaklu.

    Niestety doskonale tę lampę widać. Ale podejrzewam że bez byłoby zupełnie
    tragicznie.

    > jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej i
    > inaczej??

    Po pierwsze kadrowanie, po drugie też kadrowanie, po trzecie i czwarte -
    kadrowanie. Masz z tym nieustannie problem. Łapiesz coś centralnie nie
    przejmując się tłem, elementami obok, tym co pokazujesz i co ucinasz.

    Z światłem też nienajlepiej - ale tu mogło nie być tak łatwo. Dla mnie
    nastroju nie ma zupełnie, ale by taki uchwycić trzeba by poważniej o tym
    pomyśleć przed imprezą.

    Za to obróbka - fatalnie - kolory - wszędzie z innej parafii, niektóre
    zdjęcia krzywo, inne z kolei z zbyt małą głębią. Widać szum i to mocno, a
    to tylko iso800. Czasem kilka identycznych kadrów po sobie.

    Spróbuj kupić jakąś niezłą książkę o fotografowaniu, może być bardzo stara
    jak np. fotografia amatorska Pękosławskiego. W każdej z takich książek
    piszą dokładnie tak samo: tj. o co chodzi z czasem, przysłoną, jak
    kadrować, co to złoty podział itd. Zainteresuj się też może w okolicy są
    jakieś ciekawe grupy fotograficzne, gdzie ktoś mógłby Ci powiedzieć od
    razu, że to i tamto skopane. Z tego co obserwuję to od dwóch lat nie
    zrobiłeś jakiegokolwiek postępu w zdjęciach. Różnią się jedynie o to, że
    teraz masz lampę i możesz użyć f/2.8 przez co niezawsze radzisz sobie z
    ostrością.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2010-01-11 07:06:48
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > niektórzy myśleli że jak z lampą to będą widoczne ich dzieci na drugim
    > planie że w ogóle będzie jak w dzień ;-DDD

    A jaki to problem w cyfrówce... takie pytanko miałem zadać dopóki nie zobaczyłem
    w exifie, że to Sony...

    > jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej i
    > inaczej??

    ... co wy się (prawie) wszyscy boicie h-iso w tym Sony?
    Ja bym wrzucił minimum 1600 z powodów, dla których były fochy.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2010-01-11 07:33:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    > z gorszych źródeł światła jakie można sobie wyobrazić. Nieciągłe widmo i
    > nieciekawa temperatura. Jak bym miał robić zdjęcia w takim miejscu i

    Sorry, ale halogeny budowlane, jak każde inne zresztą, mają wyjątkowo
    ciągłe widmo tylko nieliniowe (udział krótszych fal jest coraz mniejszy).
    Za to dobrze nadają się do imprez z ludźmi (współpracują z kolorem skóry
    łagodząc np. czerwone nosy) jeśli tylko nie są mieszane z innym
    światłem. Jak już dopał lampą to wyłącznie z pomarańczowym (ściślej -
    filmowym ciepłym) filtrem. Balans bieli całość skoryguje, choć szumy
    wzrosną o ekwiwalent 1-2ev dla iso.

    Zdjęcia może i kiepskie itd., ale za to dobrze oddają swego rodzaju
    tandetność takich przedstawień, przy czym owa tandetność nie ma żadnego
    negatywnego wydźwięku. To jest po prostu kolorowa, pstrokata przygoda
    pełna wpadek i radochy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2010-01-11 07:55:08
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 22:55:15 +0100, TheGuru napisał(a):

    > Witam,
    > z łapanki zostałem klasowym fotografem na jasełkach i sie zaczęło ;-)
    > zrobiłem takie zdjęcia
    >
    > http://infobot.pl/r/1Bgr

    Hm... A dlaczego nie chciało ci się usunąć czerwonych oczu? Ja rozumiem
    nieporadność, bo sam wielu rzeczy nie umiem, ale kurde czerwone oczy to
    wypada usunąć, poprostu wypada.
    Piotr
    --
    Czego to ludzie z żalu nie zrobią:
    http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

  • 10. Data: 2010-01-11 07:56:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jan., 22:55, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dość dobrze oddają atmosferę spektaklu.
    >
    > jak oceniacie te zdjęcia od strony technicznej co można było zrobić lepiej i

    cy.pl

    przejrzalem pare opini i chyba wszystko zostalo powiedziane nie chce
    wiec dolewac oliwy do ognia.

    masz typowa dla posiadacza aparatu z AF przypadlosc pozostawienia
    sensora centralnego za wysoko w stosunku do motywu .
    jest to glownie problem koordynacji ruchowej - nie bede dokladniej
    opisywal.
    Gdybys ostrzyl np odzielnym przyciskiem a nie spustowym , wowczas ten
    problem wystepuje rzadziej.
    Jesli wszystkie kadry robisz poziomo , to spokojnie mozesz
    przerzucic pomiar odl na sensor gorny .
    Zdjecie stana sie automatycznie lepiej wywazone ( jesli ten problem
    koordynacji wystepuje).

    Co sie stalo , juz sie nie odstanie , moim zdaniem calosc wymaga
    ponownej obrobki i kadrowania .