  • 21. Data: 2010-01-11 22:13:04
    Temat: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    > A jak ktos nie wie co chce to niech kupi kompakta.

    ale ja wiem co chcę kupić, lustrzankę z szerokokątnym szkłem,
    kompakt mam i sie w ogóle niesprawdza.
    niby mogę robić panoramy ale przy dużej ilości zdjęć to zabiera zbyt dużo
    czasu

  • 22. Data: 2010-01-11 22:14:04
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Wbrew pozorom to bardzo istotne przy ciasnych pomieszczeniach (jak
    > łazienka czy WC). Live View z obracanym ekranem pozwala ustawić aparat
    > przy samej ścianie lub w rogu.

    dokładnie o to chodzi !
    po prostu obracany LCD i LV musi być.

  • 23. Data: 2010-01-11 22:16:52
    Od: musiał <m...@y...de>

    > A jaka to do diaska różnica????
    > I po kiego czorta Ci Live View do robienia zdjęć pomieszczeń????
    > Idź do sklepu i kup najtańszą możliwą lustrzankę - do Twoich potrzeb
    > będzie ok. A za pieniądze, które Ci zostaną kup porządny statyw. Bardziej
    > potrzebny do zdjęć budynków niż Live View...

    statyw to mała kwota przy kwocie lustrzanki i obiektywu szerokątnego.
    ponadto czasami robię zdjęcia z ręki, niemając czasu na rozstawianie statywu

  • 24. Data: 2010-01-11 22:21:26
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Zależy od mocy priorytetów.
    > Dla mnie obracany LCD (wszystko jedno dlaczego)
    > jest dosyć ważny. Tutaj bez wahania wybór pada na nikona.
    sony tez ma ruchomy LCD

    > Mam alfę 300 (prawie to samo co 330), macałem d5000
    > i nikon wydaje się być nieco poręczniejszy (pokrętło
    > pod kciukiem, a nie pod wskazującym jak w alfie).
    muszę sprawdzić namacalnie

    > Poza tym różnica cen chyba jest niższa niż 460 zł
    > (na cyfrowe.pl około 120 zł).
    na cyfrowe.pl to w ogóle jest dość drogo
    a330 za 1900 zł a d5000 za 2250
    na ceneo
    a330 za 1726 a d5000 zza 2186

  • 25. Data: 2010-01-11 22:22:28
    Od: musiał <m...@y...de>

    > lustrzanka nawet ta z niższych segmentów. Jednak jeśli się kusimy na Live
    > View to oczywiście z podstawową funkcją w tym trybie jaką jest histogram
    > na żywo a to dyskwalifikuje Nikona mimo fajnych i tanich szkieł w
    > systemie.

    a sony a330 ma histogram na żywo ?

  • 26. Data: 2010-01-11 22:25:09
    Od: musiał <m...@y...de>

    > Ja bym brał Nikona, bo:
    > - będziesz korzystał z wysokich ISO, a te w D5000 są zdecydowanie lepsze
    > niż w Sony A3xx.
    > - większy zakres ustawień LCD, jeśli faktycznie chcesz z niego korzystać i
    > faktycznie jest to udogodnieniem w twojej sytuacji (a potrafię sobie
    > wyobrazić, że w twoim wypadku może to być dużym udogodnieniem)

    to są argumenty ...

    > Jedynie sprawdziłbym aparat, bo mocowanie obrotowego LCD w Nikonie jest
    > mocno nietypowe i może się okazać, że będzie utrudniać użycie LV.

    sprawdzę w sklepie

  • 27. Data: 2010-01-11 22:28:49
    Od: musiał <m...@y...de>

    >Mam Nikona D3000 i Sony A330.
    >Tak ogólnie to Nikona sprawia bardziej "profesjonalne" wrażenie.
    >Bardziej rozbudowane opcje w Auto ISO.
    >Stabilizacja w obiektywie działa jakby ciut lepiej.

    a czy w obiektywie sigma 10-20 3,5 jest stabilizacja ?
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3360&navigator=6

    >Autofocus wyraźnie lepiej radzi sobie gdy jest dość ciemno lub obiekt
    >jest mało kontrastowy.
    >(no i Nikon ma diodę doświetlającą AF).

    dopisuję do różnic

    >Ogólnie nie są to duże różnice.
    >Sony ma za to baaardzo szybki AF w Live VIEW,
    >na 100% o niebo szybszy jak w innych lustrzankach.
    >Wszystkie inne marki mają ten tryb Live View głównie do statycznych
    >zdjęć.

    no wnętrza sie tak szybo nie ruszają, a dzieci i zwierzaki będę fotografował
    używjąc wizjera

  • 28. Data: 2010-01-12 02:57:48
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > no wnętrza sie tak szybo nie ruszają, a dzieci i zwierzaki będę fotografował
    > używając wizjera

    Wbrew pozorom to Live View przydaje się o wiele częściej niż można się
    spodziewać na pierwszy rzut oka.
    Po pierwsze fotki makro.
    Po drugie właśnie fotki dzieci i zwierząt, ja lubię często robić je z
    niższego poziomu niż z góry.
    Przy patrzeniu przez wizjer to trzeba się pochylać lub klękać.
    Live View pozwala wstać fotografowi z kolan ;)
    W Sony AF w tym trybie jest tak szybki, że można robić normalne fotki
    biegających dzieci/zwierząt.
    No i Live View pozwala na niedostępne normalnie fotki.
    Np. czasem lubię położyć aparat na ziemi,
    żeby zrobić fotkę kota. Gdy nie ma Live View to takie zdjęcia są
    robione metodą prób i błędów.
    Kolejny przykład to na ślubie koleżanki z pracy robiłem chyba jedną
    trzecią fotek znad głowy.
    Cykałem je Nikonem D3000 na ślepo (nie ma Live View),
    jakimś cudem dosłownie wszystkie trafiłem ok, ale live view baaardzo
    by to ułatwiło.

  • 29. Data: 2010-01-12 08:16:34
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 11 Jan 2010 15:22:51 +0100, musiał <m...@y...de> wrote(a):
    > kolejnym zakupem będzie obiektyw sigma 10-20 - szeroki kąt
    > już byłem zdecydowany na A330 jak znajomy mi zburzył wszechświat,
    > że niby nikon d5000 ma to wszystko i jest lepszy
    > no i droższy o około 460 zł od sony.

    Jeśli jesteś w stanie tyle dołożyć, to rozważ jeszcze A500.
    Będziesz miał i LV z odchylanym ekranem, większy wizjer, zdecydowanie
    lepszą ergonomię obsługi, nowoczesną matrycę rewelacyjnie spisującą się
    w wysokich czułościach.

    B.

  • 30. Data: 2010-01-12 10:52:12
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-11 23:22, musiał wrote:

    > a sony a330 ma histogram na żywo ?

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9110&p=3
    Tam jest animowany gif z wyświetlacza w trybie Live View, jasno z niego
    wynika że histogram jest dostępny. Warto by się teraz wypowiedział ktoś
    kto dobrze zna system Sony, chodzi o to czy informacje do histogramu na
    żywo są pobierane z tej małej matrycy i jaka jest rzetelność wyników.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.