-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: smarowanie srub
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
<p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
<5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
<p8eljc$5ra$1@node2.news.atman.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Fri, 16 Mar 2018 21:25:45 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <p8eljc$5ra$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 38
Message-ID: <5aac2844$0$997$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1521231940 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 997 31.42.14.107:65374
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626739
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-15 o 21:38, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-15 o 19:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>> Felga, szczególnie aluminiowa sporo waży i ma dobre chłodzenie. Po
>> intensywnym, długotrwałym hamowaniu wystarczy parę km aby wróciła do
>> swojej temp. "roboczej".
>>
>> U mnie felga nagrzewa się od opony.
> > (...)Opona i felga w dotyku po takiej jeździe jest letnia - jakieś
> 20-30st.
> > więcej niż ma otoczenie.
> > Opony 235/55/19.
>
>
> Też to zauważyłem. Mamy zbliżony rozmiar opon. U mnie jest 245/40/18.
> W okolicach 0 jak dziś, opony są w podobnej temperaturze gdy śmigam ok
> 140km/h. Jednakże felga jest lodowata. Pewnie chodzi o inny opływ
> powietrza.
>
> Zresztą nie o tym mowa. Chodzi o tu, że kolega "użytkownik" zarzucił
> mi kłamstwo, choć nic poza własnymi obserwacjami nie omawiałem.
> Konkretnie to, że obojętnie jak bardzo nagrzałyby się tarcze w
> "cywilnym" aucie przy "cywilnej" eksploatacji, to nigdy nie jest tak,
> że felgi czy śruby mocujące koła są aż tak gorące, że powoduje to
> jakieś perturbacje. Ba! Nawet są zupełnie chłodne cokolwiek bym nie
> robił. Dlatego trochę się zjeżyłem wskutek jego uwagi. Stąd dzisiejsze
> pomiary dokumentujące moje wcześniejsze "organoleptyczne" doznania.
>
Po pierwsze, aluminiowe felgi nagrzewają się o wiele mniej od stalowych.
Po drugie jak mamy niską temperaturę powietrza to felgi szybciej stygną.
Po trzecie nie jeździmy tylko i wyłącznie zimą, ale także i latem.
Felgi stalowe w okresie letnim podczas normalnej jazdy potrafią się
rozgrzać do temperatury, która uniemożliwia nawet dotknięcia się do tych
felg. Wielokrotnie to sprawdzałem w różnych autach.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.18 00:14 Marek S
- 17.03.18 00:53 Marek S
- 17.03.18 02:34 Marcin Debowski
- 17.03.18 09:18 Uzytkownik
- 17.03.18 10:38 J.F.
- 17.03.18 20:16 Marek S
- 17.03.18 20:37 Marek S
- 17.03.18 20:52 Marek S
- 17.03.18 21:37 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=