eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub › Re: smarowanie srub
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: smarowanie srub
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
    <p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <p8eljc$5ra$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 16 Mar 2018 21:25:45 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <p8eljc$5ra$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 38
    Message-ID: <5aac2844$0$997$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1521231940 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 997 31.42.14.107:65374
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626739
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-15 o 21:38, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-03-15 o 19:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >> Felga, szczególnie aluminiowa sporo waży i ma dobre chłodzenie. Po
    >> intensywnym, długotrwałym hamowaniu wystarczy parę km aby wróciła do
    >> swojej temp. "roboczej".
    >>
    >> U mnie felga nagrzewa się od opony.
    > > (...)Opona i felga w dotyku po takiej jeździe jest letnia - jakieś
    > 20-30st.
    > > więcej niż ma otoczenie.
    > > Opony 235/55/19.
    >
    >
    > Też to zauważyłem. Mamy zbliżony rozmiar opon. U mnie jest 245/40/18.
    > W okolicach 0 jak dziś, opony są w podobnej temperaturze gdy śmigam ok
    > 140km/h. Jednakże felga jest lodowata. Pewnie chodzi o inny opływ
    > powietrza.
    >
    > Zresztą nie o tym mowa. Chodzi o tu, że kolega "użytkownik" zarzucił
    > mi kłamstwo, choć nic poza własnymi obserwacjami nie omawiałem.
    > Konkretnie to, że obojętnie jak bardzo nagrzałyby się tarcze w
    > "cywilnym" aucie przy "cywilnej" eksploatacji, to nigdy nie jest tak,
    > że felgi czy śruby mocujące koła są aż tak gorące, że powoduje to
    > jakieś perturbacje. Ba! Nawet są zupełnie chłodne cokolwiek bym nie
    > robił. Dlatego trochę się zjeżyłem wskutek jego uwagi. Stąd dzisiejsze
    > pomiary dokumentujące moje wcześniejsze "organoleptyczne" doznania.
    >
    Po pierwsze, aluminiowe felgi nagrzewają się o wiele mniej od stalowych.

    Po drugie jak mamy niską temperaturę powietrza to felgi szybciej stygną.

    Po trzecie nie jeździmy tylko i wyłącznie zimą, ale także i latem.

    Felgi stalowe w okresie letnim podczas normalnej jazdy potrafią się
    rozgrzać do temperatury, która uniemożliwia nawet dotknięcia się do tych
    felg. Wielokrotnie to sprawdzałem w różnych autach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: