-
Data: 2018-03-16 21:25:45
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-15 o 21:38, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-15 o 19:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>> Felga, szczególnie aluminiowa sporo waży i ma dobre chłodzenie. Po
>> intensywnym, długotrwałym hamowaniu wystarczy parę km aby wróciła do
>> swojej temp. "roboczej".
>>
>> U mnie felga nagrzewa się od opony.
> > (...)Opona i felga w dotyku po takiej jeździe jest letnia - jakieś
> 20-30st.
> > więcej niż ma otoczenie.
> > Opony 235/55/19.
>
>
> Też to zauważyłem. Mamy zbliżony rozmiar opon. U mnie jest 245/40/18.
> W okolicach 0 jak dziś, opony są w podobnej temperaturze gdy śmigam ok
> 140km/h. Jednakże felga jest lodowata. Pewnie chodzi o inny opływ
> powietrza.
>
> Zresztą nie o tym mowa. Chodzi o tu, że kolega "użytkownik" zarzucił
> mi kłamstwo, choć nic poza własnymi obserwacjami nie omawiałem.
> Konkretnie to, że obojętnie jak bardzo nagrzałyby się tarcze w
> "cywilnym" aucie przy "cywilnej" eksploatacji, to nigdy nie jest tak,
> że felgi czy śruby mocujące koła są aż tak gorące, że powoduje to
> jakieś perturbacje. Ba! Nawet są zupełnie chłodne cokolwiek bym nie
> robił. Dlatego trochę się zjeżyłem wskutek jego uwagi. Stąd dzisiejsze
> pomiary dokumentujące moje wcześniejsze "organoleptyczne" doznania.
>
Po pierwsze, aluminiowe felgi nagrzewają się o wiele mniej od stalowych.
Po drugie jak mamy niską temperaturę powietrza to felgi szybciej stygną.
Po trzecie nie jeździmy tylko i wyłącznie zimą, ale także i latem.
Felgi stalowe w okresie letnim podczas normalnej jazdy potrafią się
rozgrzać do temperatury, która uniemożliwia nawet dotknięcia się do tych
felg. Wielokrotnie to sprawdzałem w różnych autach.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.18 00:14 Marek S
- 17.03.18 00:53 Marek S
- 17.03.18 02:34 Marcin Debowski
- 17.03.18 09:18 Uzytkownik
- 17.03.18 10:38 J.F.
- 17.03.18 20:16 Marek S
- 17.03.18 20:37 Marek S
- 17.03.18 20:52 Marek S
- 17.03.18 21:37 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=