-
Data: 2018-03-17 00:53:15
Temat: Re: smarowanie srub
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-16 o 08:13, J.F. pisze:
> Ciekawe. Tzn to ze cieplo z tarczy sie tak sobie przenosi, to az tak
> dziwne nie jest, bo grzeje sie zewnetrzna czesc tarczy, a do piast
> daleko. A przez wszystko dmucha powietrze.
Oczywiście domorosłe teorie mogę jedynie wysnuwać. Sądzę, że czynników
jest kilka.
1. Te felgi to naprawdę duży kawał złomu. Robią za świetny radiator.
2. Tarcze są dobrze wentylowane.
3. Auto posiada kanały nadmuchowe powietrza na koła.
4. Jest zimno, więc jeśli temperatura wzrośnie latem o 30 stopni to i o
te 30 stopni felga będzie cieplejsza (czyli 35-40).
> No i teraz zachodzi ciekawe pytanie - tak dobrze felgi sie chlodza, ze
> maja 5C, a sruby 25C, czy twoj piometr nie radzi sobie z
> aluminium/alufelgami.
Radzi sobie. Owszem, jak każdy taki ma tam jakiś współczynnik do
ustawienia dla różnych materiałów, co w pewnym stopniu zmienia jego
wskazania. Załóż sobie dowolną rozsądną dokładność bo i tak sama
metodyka pomiaru nie jest sama z siebie dokładna. Chciałem pokazać
jedynie jak w moim aucie przenosi się temperatura na śruby i w związku z
tym, że zapiekanie smaru na nich jest praktycznie niemożliwe podczas
cywilnej jazdy.
> Rzecz godna sprawdzenia ... tylko jak - pomacac felge reka, czy
> wyjechac z jakiegos cieplego garazu, gdzie wiadomo ze wszystkie
> elementy maja 20C i zmierzyc ...
Powyższy test był robiony dla "użytkownika", który powiedział iż kłamię
twierdząc iż nie mam problemu z dotykaniem felg po dynamicznej jeździe.
Felg dotykam średnio raz na tydzień myjąc auto. Ani latem ani zimą jakoś
się o nie nie poparzyłem. Tylko to chciałem pokazać.
A jeśli o konkrety pytasz, to felga przy dotyku była lodowata więc
pirometr raczej dobrze wskazuje.
Jeśli miałbym powiedzieć teraz jak latem sprawy się mają - to również
się nigdy nie poparzyłem ale .... jest ale. Latem używam zupełnie innych
felg alu. Mają mniej metalu. Wynik może być inny. A w imię eksperymentu,
który ma przekonać nie mnie, nie chcę bulić 300zł za przekładkę opon.
> I po paru kilometrach takiej jazdy cos zaczelo smierdziec. Klocki
> zapewne. Ale 165 C to chyba jeszcze nie powinny.
Noooo... nie wiem czy nie powinny. Gdy zatrzymałem auto, to wentylator
kabinowy zaciągnął zapach czegoś w rodzaju palonej gumy. Gdy mierzyłem
temperaturę, to też woniało przy kołach. Pamiętaj tylko, że te 165
stopni to było po zatrzymaniu auta. Temperatura tarcz nadspodziewanie
szybko spadała. Przypuszczam, że w chwili hamowania to może nawet 2x
tyle mogło być.
> Hm ... zalozmy ze bylo troche mniej, bo licznik zawyza, 37m/s=133km/h.
> Mamy 1MJ przy masie auta 1500kg.
> Pozwala na podgrzanie o 35 stopni 54kg zeliwa o cieple wlasciwym
> 540J/kgK
>
> Takie wydajne chlodzenie ma mercedes, takie ciezkie tarcze, czy z
> polerowanym zeliwem pirometr sobie tez kiepsko radzi ?
Radzi sobie. Dodam, że sytuacja jeszcze bardziej skomplikowanie wygląda
po nieuwzględnieniu, że:
1. Masa auta to nie 1500 lecz ponad 1800 (nie mam przy sobie dokumentów
teraz by sprawdzić dokładnie) - czyli jeszcze cieplej być powinno
2. Auto posiada nadmuch na koła.
3. Zewnętrzna część felg jest na równi z obrysem karoserii więc wiatr je
łatwo omiata więc pewnie i to chłodzenie jakoś tam wpływać może.
> a) zaciagnij slabo reczny ... i pojedz bez spuszczania,
U mnie to nie takie proste :-) Elektronika nie pozwoli.
> c) kup lepsze auto
> https://www.youtube.com/watch?v=fI6jCh3IEt0
Hehe. Wtedy "użytkownik" będzie miał słuszny argument do tego by mnie
kłamcą zwać :-D
>
> d) w garazu mozna
> https://www.youtube.com/watch?v=smDQjIS7kUQ
Widziałem lepszy. Auto w płomieniach stanęło po bardzo podobnej próbie :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.18 02:34 Marcin Debowski
- 17.03.18 09:18 Uzytkownik
- 17.03.18 10:38 J.F.
- 17.03.18 20:16 Marek S
- 17.03.18 20:37 Marek S
- 17.03.18 20:52 Marek S
- 17.03.18 21:37 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy
- 2025-03-13 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-03-13 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-03-13 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-13 Chiny-Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju pr
- 2025-03-13 Warszawa => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2025-03-13 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-03-13 Żerniki => NodeJS Developer <=