  • Data: 2018-03-17 00:14:33
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-16 o 21:25, Uzytkownik pisze:

    > Po pierwsze, aluminiowe felgi nagrzewają się o wiele mniej od stalowych.
    >
    > Po drugie jak mamy niską temperaturę powietrza to felgi szybciej stygną.
    >
    > Po trzecie nie jeździmy tylko i wyłącznie zimą, ale także i latem.
    >
    > Felgi stalowe w okresie letnim podczas normalnej jazdy potrafią się
    > rozgrzać do temperatury, która uniemożliwia nawet dotknięcia się do tych
    > felg. Wielokrotnie to sprawdzałem w różnych autach.

    Po czwarte myję swoje auto samodzielnie wyłącznie w myjni ręcznej
    zasuwając z małą plastikową szczoteczką pomiędzy ramionami felg. Zimą
    jak i latem używam felg aluminiowych. Wiele razy nieosłoniętą dłonią
    dotykam felg w czasie tej czynności. NIGDY nie było tak abym zwrócił
    uwagę na to, że felga jest tak ciepła iż powoduje jakikolwiek dyskomfort
    w czasie gdy chlapnięcie wodą na tarcze zagotowywało ją.

    Po piąte oczywiste jest, że latem felga nie będzie lodowata, nawet gdy
    auto stoi na parkingu.

    Po szóste Twoim twierdzeniem było to iż kłamię mówiąc, że ciepło tarcz
    słabo przenosi się na felgi w MOIM aucie i w związku z tym smar na
    śrubach miał szansę się zapiec. Więc teraz nie stosuj wykrętów jak w "po
    pierwsze" lub innych w stylu "no bo".

    Po siódme - jako dowód swojej teorii piszesz że sprawdzałeś w różnych
    autach, że felgi muszą się grzać tak, ze dotknąć ich nie można. A czy
    sprawdzałeś te felgi w moim aucie również? Bo ja pisałem o swoim
    wyłącznie. Jeśli masz ochotę to i latem powtórzę testy z pirometrem i
    spotkamy się tu ponownie. Od razu powiem, że ich temperatura wzrośnie
    niewiele więcej ponad temperaturę otoczenia (szacuję, że przy 30st,
    będzie to 35-40). Jakie wtedy będziesz miał argumenty na poparcie mojego
    domniemanego kłamstwa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek