eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasłaby akumulator w aucieRe: słaby akumulator w aucie
  • X-Received: by 10.182.213.41 with SMTP id np9mr89191obc.3.1386858496564; Thu, 12 Dec
    2013 06:28:16 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.182.213.41 with SMTP id np9mr89191obc.3.1386858496564; Thu, 12 Dec
    2013 06:28:16 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    p15no21595129qaj.0!news-out.google.com!9ni7877qaf.0!nntp.google.com!ie8no110204
    11qab.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 12 Dec 2013 06:28:16 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=87.207.206.130;
    posting-account=XZElmgoAAAAlsDKUv0BKVL7VQ8PtLe1x
    NNTP-Posting-Host: 87.207.206.130
    References: <X...@l...net>
    <52a78b8c$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <X...@l...net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l8ar25$5tb$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: słaby akumulator w aucie
    From: w.mak%g...@g...com
    Injection-Date: Thu, 12 Dec 2013 14:28:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:656667
    [ ukryj nagłówki ]


    > W samochodach made in CCCP patent polegał na tym że cewka była na 6V. Szeregowo z
    nią był opornik tak dobrany że na 12V chodziło. W`czasie rozruchu opornik był
    zwierany przez automat rozrusznika. Inna sprawa że każdy model silnika posiada jakąś
    minimalną prędkość w czasie rozruchu poniżej której nie zapali. Chodzi o szybkość
    sprężania. Im bardziej zużyty silnik tym ta prędkość musi być wyższa. Do pewnego
    momentu działa pewien rodzaj automatyki. Im bardziej zużyty silnik tym mniejsze
    ciśnienie sprężania i rozrusznik ma lżej i szybciej kręci. Po przekroczeniu jakiegoś
    granicznego zużycia automatyka przestaje działać. Ale z pychu samochód ze złomowym
    silnikiem zapali, oczywiście jak pchający będą w dobrej kondycji. Dawno temu robiłem
    ze znajomym eksperyment czy silnik z 126p zapali jak nie będzie na tłokach
    pierścieni. W ciągnięty na lince samochodzie z tak spreparowanym silnikiem, silnik
    odpalał jak miał z 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Kopcił, co zrozumiałe,
    niemiłosiernie i siły za dużo nie miał. Przy 15 tysiącach obrotów pękł korbowód.
    Fajne są współczesne samochody. Ciche, wygodne, przyjemne dla oka. Ale coś mi się
    widzi że żaden seryjny współczesny silnik do samochodu do takich 15 tysięcy obrotów
    na minutę, nawet jak by mu odcięcie zablokować, bez uszkodzenia się nie zbliży.

    Patent typu cewka ok 6V i szeregowy rezystor był w wielu autach stosowany - stacyjka
    miała dodatkowy styk zwierający rezystor w czasie kręcenia
    W 126P bez rozdzielacza a za to z cewką z dwoma kablami WN szeregowy rezystor w
    postaci odcinka kabla oporowego w wiązce był na stałe włączony.
    W kilku autkach założyłem przekaźnik zwierający ten przewód w czasie kręcenia -
    silnik odpalał przy -25*, byle wał się obrócił a maluchy sąsiadów w tych warunkach
    nawet nie kichnęły

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: