  • 31. Data: 2012-11-23 09:06:40
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:k8naf2$2d1e$2@news2.ipartners.pl...

    > Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z
    > autoryzowanymi stacjami napełniania...
    > Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam
    > chcesz.

    No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny
    stan licznika oraz stan licznika z ostatniego ładowania i akcyzę zaległą
    doliczy do rachunku. Każde ładowanie będzie opłatą zaległej akcyzy a przy
    złomowaniu auta trzeba będzie uiscić reszę.

    Marek

  • 32. Data: 2012-11-23 09:09:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.11.2012 08:58, Jakub Witkowski pisze:

    > O, a mógłbyś wymienić choć ze dwa?

    ja mogę?
    -licznik energii w samochodzie
    -licznik przebytej drogi w samochodzie
    -viatoll

    oczywiście wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu,
    zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglądzie i podczas
    rutynowych kontroli. Stany tych liczników albo przesyłane online, albo
    przynajmniej rejestrowane podczas każdej kontroli aby ukrócić "cofanie
    liczników". Odpowiednie przepisy, aby móc w ten sposób inwigilować
    społeczeństwo, zapewne się stworzą jak będzie taka potrzeba.

  • 33. Data: 2012-11-23 09:11:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:

    > Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
    > tankować z gniazdka?

    Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
    wygodniejszy w użytkowaniu:
    - wyższa sprawność
    - praktycznie max momentu od niskich obrotów
    - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
    - wieczność i niezniszczalność samego silnika
    - brak wielu układów np. skrzynia biegów
    - brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
    jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2012-11-23 09:18:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-23 09:09, Albercik pisze:

> [...]
    inwigilować społeczeństwo, zapewne się stworzą jak będzie taka potrzeba.

    No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko
    na długie odcinki zamknięte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha)
    niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzucić np. obowiazkowe GPS-y itp.

    Dlatego napisałem to co napisałem na samej górze.

  • 35. Data: 2012-11-23 09:22:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-23 09:06, 4CX250 pisze:

    autoryzowanymi stacjami napełniania...

    > No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan
    licznika

    pod warunkiem, że ten czip to jest czip oryiginalny i ładowarka też...

  • 36. Data: 2012-11-23 09:22:59
    Od: Tadzik <t...@g...pl>

    On Fri, 23 Nov 2012 08:58:14 +0100, "4CX250"
    <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie
    przebiegu,

    Dopiero wtedy interes "kolekcji liczników" będzie kwitł :)
    --
    Pozdro
    Tadzik

  • 37. Data: 2012-11-23 09:28:49
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-23 09:11, Ergie pisze:
> [...]
    w użytkowaniu:
    > - wyższa sprawność
    > - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"

    Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie założyliśmy), nie.
    Bo jeśli byś przypadkiem za dużo zaoszczędził, to (na mocy założenia) jeszcze
    bardziej podniosą cenę prądu...

    > - wieczność i niezniszczalność samego silnika

    E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie niezniszczalne.
    Ale robi się tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg.
    Bo po co przepłacać, a na serwisie też trzeba zarobić.

  • 38. Data: 2012-11-23 09:32:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

    > Ręce mi opadły.

    moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;)

    WS

  • 39. Data: 2012-11-23 09:35:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-23 09:32, WS pisze:

    > moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;)

    W zasadzie czemu nie, co jakiś czas byłby odcinek trakcji, minuta jazdy na
    pantografie, voila! ;)

  • 40. Data: 2012-11-23 09:57:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie
    > założyliśmy), nie.
    > Bo jeśli byś przypadkiem za dużo zaoszczędził, to (na mocy założenia)
    > jeszcze bardziej podniosą cenę prądu...

    No ale będę rzadziej tankował - a to też korzyść.

    > E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie
    > niezniszczalne.
    > Ale robi się tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg.
    > Bo po co przepłacać, a na serwisie też trzeba zarobić.

    W silniku elektrycznym nie ma co serwisować. A jak się ewentualnie spali
    (nic innego zepsuć się nie może) to go przewinę, albo kupię nowy. Koszt
    silnika elektrycznego to jakieś 10% ceny silnika spalinowego o tej samej
    mocy albo i mniej.

    Pozdrawiam
    Ergie