eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 41. Data: 2011-06-25 11:02:07
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    news:4e0508a8@news.home.net.pl...
    ),
    >
    > Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę
    > poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie
    > będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?

    do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
    Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko minimalnym
    przechyleniu?


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 42. Data: 2011-06-25 11:06:45
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
    > to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
    > większe.
    >

    nie pamiętasz czasów, kiedy notorycznie spawało sie fotele w maluchu, bo
    oparcie sie złamało pod naporem masy ciała kierowcy, który wyciągając
    portfel z tylnej kieszeni spodni podniósł sie opierając na oparciu?
    Nawet jesli przyjmiemy, ze fotelekonstrukcyjnie przesły mega metemorfoze, to
    złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nóg opierając
    sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami...

    Punkt łączenia oparcie/siedzisko, gdzie mamy jeszcze ragulacje to kilka
    blaszek ..


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 43. Data: 2011-06-25 12:16:13
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 09:05:05 +0200, pm wrote:
    >>>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >> Ma i nie ma.
    >> Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    >> oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >>
    >odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    >pasażer z fotelem
    >jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g ale
    >Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    >i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    >właśnie tych 30*g.

    po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym
    sensie nie ma znaczenia :-)


    J.


  • 44. Data: 2011-06-25 12:39:00
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-06-24 10:03, Robert_J pisze:
    >> Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę.
    >> Matka siedziała z przodu na fotelu pasażera, syn leżał bez pasów z
    >> tyłu. A to był zwykły zjazd do rowu.
    >
    > Dokładnie. Wcale szybko nie trzeba jechać. A w takich "reklamach" siłę
    > podają w tonach (choć to oczywiściebo to najbardziej trafia do
    > wyobraźni. Większość ludzi poczułaby się urażona gdyby z ekranu
    > usłyszała o jakichś niutonach, dynach czy m/s2 ;-)))
    > A do Michała:
    > Skąd wziąłeś limit bezpieczeństwa 45 G??
    > Nie porównuj pilota do zwykłego kierowcy. Pilot to organizm
    > "selekcjonowany", przygotowywany długim szkoleniem i treningami do
    > przetrzymania wysokich przeciążeń. I wcale nie jest tak że on wytrzymuje
    > "bez niczego" te przeciażenia, wspomaga go w tym mocno technologia.
    > Choćby kombinezon. Zresztą niejeden raz były wypadki utraty przytomności
    > przez pilota właśnie w wyniku przeciążenia. Normalny człowiek wytrzyma
    > może do kilkunastu G...

    Przeciętny człowiek może 5 g. Potem to już płynie.


    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki


  • 45. Data: 2011-06-25 12:39:51
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-06-24 16:31, Alexy pisze:
    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:iu20rm$kot$1@news.onet.pl...
    >
    >>> To są dwie różne rzeczy.
    >>> Pilot poddawany jest przeciążeniom przez długi czas, co powoduje
    >>> problemy krążeniowe.
    >>> Natomiast podczas wypadku przeciążenie działa przez bardzo krótki
    >>> czas, problemy krążeniowe nie są tu istotne, jedynie wytrzymałość
    >>> mechaniczna ciała i sposób przyłożenia siły.
    >>
    >> Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź
    >> elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od
    >> przeciętnego Kowalskiego. Dlatego porównywanie odporności na
    >> przeciążenia organizmu pilota i zwykłego kierowcy to lekkie nadużycie
    >> :-).
    >
    > Bo zapewne taki elitarny żołnierz wykonany jest z tytanu i kobaltu, a
    > odżywia się diamentami popijanymi kwasem solnym ;)

    Różnica może być 2-3 krotna. Jak między bibicem w papciach a zawodowym
    sportowcem. Natomiast wspomaga go w tym mega technologia.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki


  • 46. Data: 2011-06-25 12:43:37
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-06-24 12:22, Arendt Djickmann pisze:
    > Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało
    > przedstawić prawdziwe dane, sam chciałbym wiedzieć jakie naprawdę
    > występują przeciążenia podczas uderzenia z prędkością np. 50km/h w
    > betonową ścianę.


    Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h ? Bo
    generalnie przy uderzeniu w ścianę i tak nie przeżyjesz przy tych
    przeciążeniach - zbyt duże obciążenia na organy wewnetrzne.


    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki


  • 47. Data: 2011-06-25 12:47:39
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-06-24 11:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
    > można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
    > prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
    > przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
    > (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

    Bez liczenia na zdrowy rozsądek nieźle pomieszałeś. Chyba Ci się po
    prostu popierzyło :-)

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki


  • 48. Data: 2011-06-25 13:11:59
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    >> Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę
    >> poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie
    >> będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?
    >
    > do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
    > Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko minimalnym
    > przechyleniu?

    Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
    kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/


  • 49. Data: 2011-06-25 13:14:34
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-25, Ireneusz Brycki <i...@g...pl> wrote:

    > Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h?

    Obecnie testy zderzeniowe wykonuje się przy 65km/h.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/


  • 50. Data: 2011-06-25 13:33:47
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    >>>>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>>>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >>> Ma i nie ma.
    >>> Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    >>> oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >>>
    >>odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    >>pasażer z fotelem
    >>jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g
    >>ale
    >>Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    >>i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    >>właśnie tych 30*g.
    >
    > po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym
    > sensie nie ma znaczenia :-)
    >
    no tu juz trzeba szacować odporność fotela
    w każdym razie poruszająca sie masa zrobi na oparciu i kierowcy większe
    wrażenie niż hamująca razem z nimi.

    dodatkowo mała autopoprawka
    odległość D pasażera od kierowcy ma znaczenie do pewnych granic, czyli w
    zakresie 0 - długość_strefy_zgniotu
    potem w przybliżeniu V_pasażera = Vo_pojazdu
    dla D<długość_strefy_zgniotu => V_pasażera<Vo_pojazdu i częśc hamowania
    dobywa "płynnie" się razem z układem fotle+kierowca.




strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: