eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 51. Data: 2011-06-25 13:44:14
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Ireneusz Brycki

    > Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h ? Bo
    > generalnie przy uderzeniu w ścianę i tak nie przeżyjesz przy tych
    > przeciążeniach - zbyt duże obciążenia na organy wewnetrzne.

    Bzdura.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 52. Data: 2011-06-25 14:55:05
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pm pisze:
    > ?> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >> ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >>
    > ma
    > bo na tym, odcinku ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.
    acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,
    to zanim doleci do elektrowozu, osiągnie prędkość dzwieku conajmniej!

    ToMasz


  • 53. Data: 2011-06-25 15:08:20
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,
    > to zanim doleci do elektrowozu, osiągnie prędkość dzwieku conajmniej!
    >
    czytaj do końca, potem pisz.
    było doprecyzowanie dla mniej bystrych.


  • 54. Data: 2011-06-25 15:38:29
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    pm pisze:
    > ?> acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,
    >> to zanim doleci do elektrowozu, osiągnie prędkość dzwieku conajmniej!
    >>
    > czytaj do końca, potem pisz.
    > było doprecyzowanie dla mniej bystrych.
    uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmy
    sie ze rozpatrujemy pustą 3 metrową pakę auta, które ma prędkość 10m/s i
    zerową strefę zgniotu. z tyłu jest 100kg beczka z betonem. w chwili
    uderzenia o scianę skalną, beczka ma prędkość 10m/s. Ta prędkość była
    stała do tej chwili bo cały układ był napędzany prze silnik. Silnik już
    nie pracuje, wiec prędkość zaczyna mikroskopijnie maleć.

    Wykaż proszę wytłumacz mi jaka odległość "lotu" bezwładnego beczki jest
    najgorsza/najlepsza dla zniszczeń przez nią spowodowanych.

    ToMasz


  • 55. Data: 2011-06-25 18:31:52
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    > uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmy
    > sie ze rozpatrujemy pustą 3 metrową pakę auta, które ma prędkość 10m/s i
    > zerową strefę zgniotu. z tyłu jest 100kg beczka z betonem. w chwili
    > uderzenia o scianę skalną, beczka ma prędkość 10m/s. Ta prędkość była
    > stała do tej chwili bo cały układ był napędzany prze silnik. Silnik już
    > nie pracuje, wiec prędkość zaczyna mikroskopijnie maleć.
    >
    > Wykaż proszę wytłumacz mi jaka odległość "lotu" bezwładnego beczki jest
    > najgorsza/najlepsza dla zniszczeń przez nią spowodowanych.
    >
    przy tych założeniach (0 strefy zgniotu) najprościej pominąć istnienie "3
    metrowej paki auta" i założyć ze beczka przywala w ścianę o te 0,3s później.
    niż samochód.

    W powyższym przypadku położenie beczki nie ma żadnego znaczenia
    beczka wali w ścianę z energią Ekb=5000J

    przykład pozytywny:

    strefa zgniotu 1m
    paka auta podzielona przegroda w połowie (1,5m od przodu)
    średnica beczki 0,5m
    co daje odległość beczki od przegrody 1m

    czas zatrzymania samochodu po zderzeniu: t_zgniotu=2*1/10=0,2s
    a=50m/s^2
    droga przebyta przez beczkę w czasie t_zgniotu to
    S_beczki=10m/s*t_zgniotu=2m


    czas potrzebny na dolot beczki do przegrody (np. fotela)
    td=1/10=0,1s
    liczymy prędkość przegrody po czasie td
    Vd=Vo-a*td=10-50*0,1=5m/s
    prędkość beczki Vb=Vo=const=10m/s

    różnica prędkości Vr=5m/s energia kinetyczna beczki Ekb=50*25=1250J

    przez pozostałe 0,1s beczka "leży" na przegrodzie i naciska na nią z siłą
    F=a*m=5000N.

    przesuwamy beczkę 0,5m w kierunku przegrody.
    czyli td=0,05s
    Vd=7,5m/s
    Vr=2,5m/s Ekb=312J
    beczka leży nieco nieco dłużej, wciąż naciska z siłą 5000N

    decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.











  • 56. Data: 2011-06-25 18:41:23
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>


    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał
    >
    > ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.
    >
    To jest swietne. Moge to sobie wykozystac, czy tez zastrzegasz
    prawa autorskie?

    --
    Hinek


  • 57. Data: 2011-06-25 19:34:47
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):

    > On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:
    >
    > >> Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę
    > >> poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się
    nie
    > >> będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?
    > >
    > > do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
    > > Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko
    minimalnym
    > > przechyleniu?
    >
    > Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
    > kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.
    >

    http://www.rocknrollercoaster.com/

    Tu masz rollercoaster z 4.5g


    Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę
    (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki
    (testowałem ;) ) ale nie głowę.



    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 58. Data: 2011-06-25 21:00:11
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    >> ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.
    >>
    > To jest swietne. Moge to sobie wykozystac, czy tez zastrzegasz
    > prawa autorskie?
    >
    a o przyspieszeniu ziemskim słyszał?

    widzę, że z wyroczni w dziadzinie fizyki stałeś sie specjalistą językowym
    ;-)
    przyznaję, sformułowanie niezgrabne wyszło.

    tym niemniej
    prędkość ciała pasażera względem fotela jest funkcją przyspieszenia
    (opóźnienia) pojazdu w trakcie zderzenia
    v=a*t
    przy czym
    t=<2*długość_zgniotu/prędkość_poj_przed_zderzeniem
    and
    t=<odległość_pasażera_od_oparcia/prędkość_poj_przed_
    zderzeniem

    masz jakieś merytoryczne zastrzeżenia?




  • 59. Data: 2011-06-25 21:51:22
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kuba \(aka cita\) <y...@w...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > news:iu0kff$976$1@inews.gazeta.pl...
    > >
    > > ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
    > > to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
    > > większe.
    > >
    >
    > nie pamiętasz czasów, kiedy notorycznie spawało sie fotele w maluchu, bo
    > oparcie sie złamało pod naporem masy ciała kierowcy, który wyciągając
    > portfel z tylnej kieszeni spodni podniósł sie opierając na oparciu?
    > Nawet jesli przyjmiemy, ze fotelekonstrukcyjnie przesły mega metemorfoze,
    to
    > złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nóg
    opierając
    > sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami...
    >
    > Punkt łączenia oparcie/siedzisko, gdzie mamy jeszcze ragulacje to kilka
    > blaszek ..


    Na szczęście nie pamiętam :)

    tz. tochę pamiętam ale mało lat miałem, a potem się zaczęło
    wszystko cholernie szybko zmieniać.
    To co wiem - to że to BARDZO złe auta były.
    potem prowadziłem takie 2 łącznie 7km za kierwonicą - dramat :)

    myślę że auta od 10 lat (a te dobre od 20)
    mają na tyle mocne fotele że to wszystko wytrzymają,
    tu mieliśmy renault model 1992 i wytrzymał.

    Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza
    że fotele prawie wszystkiego muszą wytrzymać chyba 50 km/h w tył.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 60. Data: 2011-06-25 22:01:08
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:iu5e7p$c1m$1@inews.gazeta.pl...
    > Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza
    > że fotele prawie wszystkiego muszą wytrzymać chyba 50 km/h w tył.


    żebyś sie nie zdziwił ;-)

    ale nawet gdyby wytrzymał i sie nie pogiał, w co wątpie... to pomyśl, ze
    zamiast 100kg jest 1000kg... w dodatku z obciązeniem zmieniającym sie
    dynamicznie...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: