eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 31. Data: 2011-06-24 22:40:52
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011 19:37:01 +0200, ToMasz wrote:
    >nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >ma znaczenie w tym wyliczeniu?

    Ma i nie ma.
    Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.

    Jesli natomiast siedzi wygodnie wtulony w oparcie za soba .. to potem
    bedzie jak z mlotkiem - oparcie przedniego fotela bedzie musialo
    wytrzymac ponad 30-krotna wage.


    A tak nawiasem mowiac to kiedys Syrenki mialy fotele wychylane do
    przodu w calosci, bez zadnych zamkow, pasow wcale nie mialy, i jakos
    nie przypominam sobie zeby czesto narzekano na jakies tragedie z tego
    powodu.

    J.


  • 32. Data: 2011-06-24 22:58:41
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arendt Djickmann <m...@4...com> napisał(a):

    > W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
    > > Pawel \O'Pajak\<o...@g...pl> napisał(a):
    > >
    > >> Powitanko,
    > >>
    > >>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > >>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > >>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    > >>
    > >> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > >> stosunkowo niewielkim dzwonie.
    > >>
    > >>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > >>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > >>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    > >>
    > >> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
    > >> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > >> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > >> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > >> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    > >> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > >> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    > >
    > >
    > > bzdury!
    > > to zupełnie nie tak.
    > To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.

    chłyt marketingowy chłytem marketingowym,
    założenia przy obliczeniach były bzdurne.

    > 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
    > nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
    > jednostkami masy.

    tak, żyjemy na ziemi można liczyć w kartonach mleka łaciatego ;)
    ja jako jednostkę masy używam masy safrene ph1 po zatankowaniu = 1.8tony :)

    > 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.

    zgadza się i to nawet, nie w najprostszym, w teorii ogólnej względności
    też, w szczególnej nie wiem czy coś nie pójdzie na zawinięcie przestrzeni;)

    > 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
    > waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g
    > (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).

    tak, tu się zgadza, tylko komu i gdzie wyszło 30g ?? i na jakiej podstawie.

    20g wyszło przy "idealnym aucie" zgniocie na 1.5 meta z 90km/h,
    powiedzmy że w to miejsce można wsadzić lagune2 czy merca w221
    i jako tako będzie to podobne. (tz. pewnie wyjdzie z 40g ;) )

    > 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
    > można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
    > prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
    > przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
    > (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

    tak robili takie testy z 50 lat temu, tylko po tym to już chyba
    w szpitalu gość leżał ze 2 dni - bo to za długo trwało.

    limity to 45g przód/tył, 30g na boki i 15g góra/dół,
    dla normalnej osoby (nie pilota), tylko w dobrych pasach
    (w aucie się to poduszką nadrabia).


    więc:

    3 tony to jest SPOKO dla człowieka powinien wyłączyć
    radio i wysiąść z auta... potłuczony ale cały.

    to mniej niż w crashtestach 64km/h większości aut.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 33. Data: 2011-06-24 23:03:47
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kamil <s...@s...com> napisał(a):

    > On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:
    >
    > > Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
    > > potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
    > > 3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?
    >
    > Niestety nie wiem, czy podskakiwali:
    >
    > http://img259.imageshack.us/img259/9495/people792933
    5.jpg
    >

    Do tyłu bardzo mało, do przodu sporo, na 100% 10g to jest nic,
    przy 4g nawet głowy nie pochylisz znacznie (utrzymasz),
    (za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę).


    ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 34. Data: 2011-06-24 23:20:54
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
    (a):

    > Pawel "O'Pajak" wrote:
    > > Powitanko,
    > >
    > >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > >> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > >> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    > >
    > > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > > stosunkowo niewielkim dzwonie.
    > >
    > >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > >> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > >> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    > >
    > > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m
    >
    > Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki
    do
    > przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.
    >
    > i dla uproszczenia
    > > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    >
    > Podziel to jeszcze przez 9.81.
    >
    > > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    >
    > Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
    > przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
    > twardsze elementy.
    >
    > Wtedy mamy
    > t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]
    >
    > a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]
    >


    tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault):
    http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

    zatrzymał się na odcinku ~1 metra.

    Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty
    na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała,
    i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;)

    laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ?
    jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie
    "złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę
    stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane
    co by nie robić więc kolano całe.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 35. Data: 2011-06-24 23:25:10
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Robert_J"

    > Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź
    > elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od
    > przeciętnego Kowalskiego.

    Jest przygotowany i bardziej odporny na przeciążenia z którymi ma do
    czynienia na codzień, nie sądzisz chyba, że są poddawani testom
    zderzeniowym :) w obronie Twojego zdania napiszę jednak, że oglądałem
    ostatnio program "w klatce czasu" albo jakoś podobnie i nagrywali
    zderzenia samochodów przy prędkości ok 60 km/h z użyciem _żywego_
    kierowcy nie manekina. Facet zawodowo od kilkunastu lat rozbija
    samochody będąc testerem, na tych supreszybkich kamerach świetnie było
    widać, że jest świetnie przygotowany do zderzenia - rozbili trzy auta i
    w ani jednym przypadku nawet nie zbliżył głowy do wystrzeliwujących
    poduszek powietrznych, nauczył się po prostu jak się zachowywać w chwili
    uderzenia.


  • 36. Data: 2011-06-24 23:58:57
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-06-24 23:03, Michał pisze:
    > kamil<s...@s...com> napisał(a):
    >
    >> On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:
    >>
    >>> Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
    >>> potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
    >>> 3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?
    >>
    >> Niestety nie wiem, czy podskakiwali:
    >>
    >> http://img259.imageshack.us/img259/9495/people792933
    5.jpg
    >>
    >
    > Do tyłu bardzo mało, do przodu sporo, na 100% 10g to jest nic,
    > przy 4g nawet głowy nie pochylisz znacznie (utrzymasz),

    Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę
    poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się
    nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?

    > (za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę).

    > ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

    20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy
    przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy
    przy takim przeciążeniu?


  • 37. Data: 2011-06-25 00:59:40
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 23:58:57 +0200, BQB napisał(a):

    >> ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.
    >
    > 20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy
    > przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy
    > przy takim przeciążeniu?
    Da się bez specjalnego uszczerbku przeżyć 40g przez 2 sekundy:
    <http://www.patricksaviation.com/videos/zimolaviatio
    n/5163/>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 38. Data: 2011-06-25 08:53:20
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    >> ale przydałby się jakiś dowód.
    >>
    > A po co? Jak ktos ma pojecie o dynamice to wie o co
    > chodzi a jak nie ma to i tak nie zrozumie.
    >
    eee typowe pierdzenie
    najlepiej nie pisz, nie odzywaj się
    mądrzy i tak wszystko wiedzą, a z głupimi nie warto gadać.
    i tego się trzymaj.


  • 39. Data: 2011-06-25 09:05:05
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    >>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >
    > Ma i nie ma.
    > Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    > oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >
    > Jesli natomiast siedzi wygodnie wtulony w oparcie za soba .. to potem
    > bedzie jak z mlotkiem - oparcie przedniego fotela bedzie musialo
    > wytrzymac ponad 30-krotna wage.
    >
    >
    odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    pasażer z fotelem
    jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g ale
    Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    właśnie tych 30*g. (no mniej niż 30 bo fotel sie jeszcze będzie łamał wiec
    wydłuży się strefa zgniotu z punktu pasażera, ale z punktu widzenia kierowcy
    skróci)

    a jak odległość różna do 0
    no to już mamy deltaV czyli Vwzgledem oparcia>0

    analogia z młotkiem wygląda tak:
    jak leży sobie spokojnie na stopie taki 2kg młotek to jest całkiem ok
    a jak spadnie z 0,5m to robi się niefajnie.


  • 40. Data: 2011-06-25 10:56:08
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iu1gds$7cu$1@news.onet.pl...
    >> Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę.
    >> Matka siedziała z przodu na fotelu pasażera, syn leżał bez pasów z
    >> tyłu. A to był zwykły zjazd do rowu.
    >
    > Dokładnie. Wcale szybko nie trzeba jechać. A w takich "reklamach" siłę
    > podają w tonach (choć to oczywiściebo to najbardziej trafia do wyobraźni.
    > Większość ludzi poczułaby się urażona gdyby z ekranu usłyszała o jakichś
    > niutonach, dynach czy m/s2 ;-)))


    chciałbym tylko zauważyć, ze kologram (czy też tona) to tak samo jednostka
    masy jak i ciężaru ale także siły.

    Podawanie więc siły z jaką uderzy ciało ludzkie w fotel w jednostkach
    kologramach/tonach nie jest żadnym nadużyciem, czy obrazowaniem a zwykłym
    nazewnictwem. Dla rozróżnienia stosuje sie kg - masa, kG - siła.

    ps. Bardzo częstym 'miejscem' wyrażania siły w kb/lbs jest siła ciągu w
    samolotach czy też w kolejnictwie (choć często widać też newtony, ktore w
    prosty sposob przelicza sie na kG).

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: