-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "pm" <x...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Date: Sat, 25 Jun 2011 13:33:47 +0200
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 32
Message-ID: <iu4hi0$d9g$1@news.net.icm.edu.pl>
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
<4e044646$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<iu22bb$p34$1@mx1.internetia.pl> <iu2hvt$47e$1@inews.gazeta.pl>
<t...@4...com>
<iu41b8$gro$1@news.net.icm.edu.pl>
<d...@4...com>
NNTP-Posting-Host: d194-105.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1309002112 13616 109.173.194.105 (25 Jun 2011 11:41:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 11:41:52 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <d...@4...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379052
[ ukryj nagłówki ]?
>>>>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
>>>>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
>>> Ma i nie ma.
>>> Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
>>> oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
>>>
>>odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
>>pasażer z fotelem
>>jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g
>>ale
>>Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
>>i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
>>właśnie tych 30*g.
>
> po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym
> sensie nie ma znaczenia :-)
>
no tu juz trzeba szacować odporność fotela
w każdym razie poruszająca sie masa zrobi na oparciu i kierowcy większe
wrażenie niż hamująca razem z nimi.
dodatkowo mała autopoprawka
odległość D pasażera od kierowcy ma znaczenie do pewnych granic, czyli w
zakresie 0 - długość_strefy_zgniotu
potem w przybliżeniu V_pasażera = Vo_pojazdu
dla D<długość_strefy_zgniotu => V_pasażera<Vo_pojazdu i częśc hamowania
dobywa "płynnie" się razem z układem fotle+kierowca.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 13:44 to
- 25.06.11 14:55 ToMasz
- 25.06.11 15:08 pm
- 25.06.11 15:38 ToMasz
- 25.06.11 18:31 pm
- 25.06.11 18:41 Hinek
- 25.06.11 19:34 Michał
- 25.06.11 21:00 pm
- 25.06.11 21:51 Michał
- 25.06.11 22:01 Kuba \(aka cita\)
- 26.06.11 00:26 ToMasz
- 26.06.11 10:15 pm
- 26.06.11 10:23 pm
- 26.06.11 12:17 Krzysiek Kielczewski
- 26.06.11 14:36 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi