eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "pm" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Sat, 25 Jun 2011 13:33:47 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 32
    Message-ID: <iu4hi0$d9g$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    <4e044646$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <iu22bb$p34$1@mx1.internetia.pl> <iu2hvt$47e$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    <iu41b8$gro$1@news.net.icm.edu.pl>
    <d...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: d194-105.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1309002112 13616 109.173.194.105 (25 Jun 2011 11:41:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 11:41:52 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <d...@4...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379052
    [ ukryj nagłówki ]

    ?
    >>>>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>>>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >>> Ma i nie ma.
    >>> Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    >>> oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >>>
    >>odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    >>pasażer z fotelem
    >>jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g
    >>ale
    >>Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    >>i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    >>właśnie tych 30*g.
    >
    > po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym
    > sensie nie ma znaczenia :-)
    >
    no tu juz trzeba szacować odporność fotela
    w każdym razie poruszająca sie masa zrobi na oparciu i kierowcy większe
    wrażenie niż hamująca razem z nimi.

    dodatkowo mała autopoprawka
    odległość D pasażera od kierowcy ma znaczenie do pewnych granic, czyli w
    zakresie 0 - długość_strefy_zgniotu
    potem w przybliżeniu V_pasażera = Vo_pojazdu
    dla D<długość_strefy_zgniotu => V_pasażera<Vo_pojazdu i częśc hamowania
    dobywa "płynnie" się razem z układem fotle+kierowca.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: