eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikascalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100ARe: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Date: Fri, 17 Jan 2014 17:25:58 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 73
    Message-ID: <52d9599b$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.191.203
    X-Trace: 1389975963 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2218 83.26.191.203:53251
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4716
    X-Received-Body-CRC: 1700502318
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658377
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >Do wścieku doprowadza mnie auto, i jego stan ładowania (albo
    >nieładowania) alternatora i nieokreślonych poborów prądu,
    >doprowadzających do regularnego rozładowania akumulatora.
    >Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator,
    >ładują akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą),
    >twierdząc "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się
    >włączy światła to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok
    >(a przynajmniej nie przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.

    Prad jest ok. Jesli na zaciskach akumulatora (mierzyc moga w innym
    miejscu) jest 13.9V, to akumulator sie laduje tyle ile trzeba.
    No dobra, troche slabo, mogloby byc 14.5V - ale nie wiecej.

    >Przy naładowanym (prostownikiem) akumulatorze do 13.8v - wystarczy że
    >alternator ma wydajność 10-20A i napięcie będzie trzymać, i światła
    >(razem może 10A?) go nie wzruszą. A po pewnym czasie używania,
    >kilkunastu rozruchach, kilku zimnych nocach aku - trup. Wymiana aku -
    >bez poprawy. Kolejna wymiana - tydzień i znów trup.
    >Akumulatorów nie będę reklamować, bo mi powiedzą że wina złego
    >ładowania w samochodzie, a alternatora nie udaje mi się reklamować bo
    >twierdzą że albo akumulator albo coś prąd pobiera.

    I jest 80% szans ze maja racje. Alternator u nich dziala i trudno
    szukac usterki, ktorej nie widac.
    Wydajnosc ma wystarczajaca, przynajmniej na swiatla.
    Jesli jest usterka, to albo alternator dziala tylko chwilami, albo cos
    bierze prad nocami, albo akumulator ma wewnetrzne zwarcie/rozwarcie.
    Z mniej prawdopodobnych - duzy pobor pradu w czasie jazdy, wydajnosc
    starcza na swiatla, ale juz nie na grzanie szyb, ABS, wspomaganie
    kierownicy, wycieraczki, fotele itp.

    Poradze
    http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-12v-24v-led
    -miernik-cyfrowy-i3848394077.html

    ma dwie wady:
    -przeskakuje niektore wskazania, np po 13.2 jest 13.4, akurat jednaz
    dziur wypada na 13.8 czy 13.9V, wiec dosc uzyteczne,
    -letnie upaly stopily mu szybke.

    >Sam muszę dojść, czy coś pobiera ten prąd bez umiaru lub bez sensu
    >(teoretycznie - na multimetr - po zamknięciu auta najpierw 1-2A, a po
    >2-3 minutach już 0.05A, ale skąd mam wiedzieć co się dzieje 1h czy
    >10h po odejściu od auta?), oraz czy alternator naprawdę umie ładować.
    >Bo gdy jadę z całkiem sporymi obrotami, a napięcie spada mi do 12.0V
    >to wcale nie wydaje mi się, że alternator ładuje

    Absolutnie nie laduje. Ale masz takie sytuacje ?
    Byc moze szczotki wystarczy wymienic ... dawniej byla lampka i
    wystarczala, teraz to panie wszystkim steruje komputer ...

    >Stąd pomysł wstawienia na wszystkie istotne (poza rozrusznikiem)
    >przyłącza do akumulatora czujników prądu (do alternatora, do
    >elektryki przedniej, do tylnej, do radia itd), i rejestrowanie poboru
    >prądu - atmega + moduł radiowy 2.4GHz na 24L01p + odbiornik
    >pokazujący poszczególne prądy, bym widział jak to wygląda podczas
    >jazdy (trudno wisieć wtedy pod maską z multimetrem), albo w nocy, gdy
    >auto pod domem stoi i rano okazuje się, że odpalić nie może.

    Nie wiem jak tam masz kable zrobione - porzadna instalacja powinna
    wygladac tak ze jest kabel rozrusznik-akumulator,
    akumulator-alternator, a reszta prad bierze z alternatora.
    I wtedy duzo tam nie plynie.

    Tym niemniej jak rano napiecie jest podejrzanie male, to cos bralo w
    nocy.
    Ale to musialo pare A brac.

    P.S. jeszcze rada z malucha - klemy wyczysc. Ale poza maluchem sie
    chyba nigdzie indziej nie stosuje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: