-
Data: 2014-01-19 11:27:57
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 01/17/2014 11:28 AM, BartekK wrote:
> Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
> scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
> allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
> fajną kasę)
Te malutkie Ci odparują. Teoretycznie przeciążalność mają do 50A, ale
użyłem tego raz w takim środowisku i źle się to skończyło.
> Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
> akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
> "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
> to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
> przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.
Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
- luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
- wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
może termostat?
- nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
'ficzer'.
Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.14 14:01 BartekK
- 19.01.14 14:17 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 14:31 J.F.
- 19.01.14 14:56 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 19:30 BartekK
- 19.01.14 22:28 Marek Wodzinski
- 20.01.14 00:49 BartekK
- 26.01.14 21:55 Marek Wodzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=