eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikascalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100ARe: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Date: Fri, 17 Jan 2014 12:06:25 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 71
    Message-ID: <lbb3ut$l5u$1@mx1.internetia.pl>
    References: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1389957917 21694 77.252.249.9 (17 Jan 2014 11:25:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jan 2014 11:25:17 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658358
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-01-17 11:52, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
    >> scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
    >> allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
    >> fajną kasę), albo w tme 100A za >60zł sztuka.
    >> Czy te "do 30A" przeżyją mi 100A (tylko z przesterowaniem na wyjściu),
    >> czy odparują? Czy te "do 100A" nie mają realnie błędu zera/dryftu tak
    >> wielkiego, że poborów +/- 2A nie będę w stanie wychwycić?
    >
    > [...]
    >
    > Strasznie przekombinowujesz. Jeśli nie masz możliwości podłączenia się
    > z ładowarką, to kup baterię słoneczną i podłącz na stałe - podratuje
    > sytuację.
    Problem w tym, że ja to wiem. Akumulator 80-100Ah, pobór prądu 0.05A w
    spoczynku = 1,2Ah dziennie znika, to daje 66 dni do rozładowania
    akumulatora. Praktyka jest taka, że czasem po miesiącu odpala bez
    problemu, a czasem po 3 dniach jest trup. Albo nie jest doładowywany,
    albo jest rozładowywany, ale prędkość tego zjawiska jest wyższa, niż
    (sensownie tanie) ogniwo fotowoltaniczne na dachu by pomogło.

    > Niestety to norma, że jak się nie robi dłuższych odcinków albo choć
    > nie pojeździ trochę na wyższych obrotach, to akumulator nie ma kiedy
    > się naładować porządnie.
    Przy alternatorze, któremu podają fabrycznie 120A wydajności (a któremu
    jeszcze zaprasowałem dużo lepsze diody?) - powinien całkowicie pusty
    akumulator naładować do pełna w 40minut (pomijając pobór prądu na
    potrzeby działania auta). Skoro odpaliłem, to całkowicie pusty by nie
    był, więc naładować powinien się szybciej. Najgorsze jest to, że
    potrafię przejechać 30-50km trasę, zgasić... i już nie odpalić.
    Odpalenie "na kablach" od kogoś - i jeżdżę kolejny tydzień bez problemu.


    > Na wszelki wypadek sprawdziłbym jednak łączenie przewodów "masowych"
    > do karoserii - zarówno akumulatora jak i silnika/rozrusznika. No i
    > oczywiście nieśmiertelne klemy. Bo może się okazać, że to ani
    > akumulator nie jest zły ani alternator tylko gdzieś po drodze
    > rezystancja styków za duża i przy próbie rozruchu wszystko siada.
    Klemy wyczyszczone szczotką drucianką, styki tak samo, pod wyjścia
    śrubowe - dodane podkładki zębato-sprężynujące, same oczka-konektory od
    przewodów - wyczyszczone i polutowane dodatkowo.

    Pomierzyłem spadki napięcia (by oszacować rezystancje styków) między
    klemą akumulatora (samym bolcem) a:
    - klemą-zaciskiem (niemierzalny spadek na zakresie 200mV)
    - + alternatora (spadek 2-3mV, oczywiście przy odpalonym silniku, czyli
    "ładowanie")
    - + rozrusznika podczas normalnego prawidłowego rozruchu - prawie 100mV
    (ale też prąd jest ogromny, więc 100mV to nic)
    - pozostałe "plusy" elektryki pojazdu - spadek niemierzalny
    - między klemą minusową a karoserią, masą silnika itd - spadki
    niemierzalne, z wyjątkiem rozruchu - spadek na przewodzie aku-masa
    prawie 150mV (czyli też nie jest źle).

    > Inna sprawa to możliwy wadliwy akumulator. Miałem taki przypadek z
    > Centrą+ - wiecznie trzeba było doładowywać i w końcu, niedługo po
    > skończeniu się gwarancji, padła całkiem. Wymieniłem na najtańszy
    > no-name, z nalepką Daewoo zrobioną chyba na ksero, i jeżdżę już piąty
    > rok.
    Akumulator nowy od fabryki przeżył 4 lata, ale był taki objaw jak
    powyżej - więc został wymieniony jako pierwszy podejrzany. Nowy
    akumulator po 2 miesiącach ten sam objaw, reklamacja i wymiana
    akumulatora, kolejny nowy - po miesiącu to samo. Pół roku walki z
    wiatrakami, kolejny nowy akumulator - znów to samo. Za każdym razem inna
    marka aku (jakieś tanie wynalazki, teraz bosch silver).


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: