-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Date: Fri, 17 Jan 2014 12:06:25 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 71
Message-ID: <lbb3ut$l5u$1@mx1.internetia.pl>
References: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1389957917 21694 77.252.249.9 (17 Jan 2014 11:25:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jan 2014 11:25:17 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658358
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-17 11:52, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
>> scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
>> allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
>> fajną kasę), albo w tme 100A za >60zł sztuka.
>> Czy te "do 30A" przeżyją mi 100A (tylko z przesterowaniem na wyjściu),
>> czy odparują? Czy te "do 100A" nie mają realnie błędu zera/dryftu tak
>> wielkiego, że poborów +/- 2A nie będę w stanie wychwycić?
>
> [...]
>
> Strasznie przekombinowujesz. Jeśli nie masz możliwości podłączenia się
> z ładowarką, to kup baterię słoneczną i podłącz na stałe - podratuje
> sytuację.
Problem w tym, że ja to wiem. Akumulator 80-100Ah, pobór prądu 0.05A w
spoczynku = 1,2Ah dziennie znika, to daje 66 dni do rozładowania
akumulatora. Praktyka jest taka, że czasem po miesiącu odpala bez
problemu, a czasem po 3 dniach jest trup. Albo nie jest doładowywany,
albo jest rozładowywany, ale prędkość tego zjawiska jest wyższa, niż
(sensownie tanie) ogniwo fotowoltaniczne na dachu by pomogło.
> Niestety to norma, że jak się nie robi dłuższych odcinków albo choć
> nie pojeździ trochę na wyższych obrotach, to akumulator nie ma kiedy
> się naładować porządnie.
Przy alternatorze, któremu podają fabrycznie 120A wydajności (a któremu
jeszcze zaprasowałem dużo lepsze diody?) - powinien całkowicie pusty
akumulator naładować do pełna w 40minut (pomijając pobór prądu na
potrzeby działania auta). Skoro odpaliłem, to całkowicie pusty by nie
był, więc naładować powinien się szybciej. Najgorsze jest to, że
potrafię przejechać 30-50km trasę, zgasić... i już nie odpalić.
Odpalenie "na kablach" od kogoś - i jeżdżę kolejny tydzień bez problemu.
> Na wszelki wypadek sprawdziłbym jednak łączenie przewodów "masowych"
> do karoserii - zarówno akumulatora jak i silnika/rozrusznika. No i
> oczywiście nieśmiertelne klemy. Bo może się okazać, że to ani
> akumulator nie jest zły ani alternator tylko gdzieś po drodze
> rezystancja styków za duża i przy próbie rozruchu wszystko siada.
Klemy wyczyszczone szczotką drucianką, styki tak samo, pod wyjścia
śrubowe - dodane podkładki zębato-sprężynujące, same oczka-konektory od
przewodów - wyczyszczone i polutowane dodatkowo.
Pomierzyłem spadki napięcia (by oszacować rezystancje styków) między
klemą akumulatora (samym bolcem) a:
- klemą-zaciskiem (niemierzalny spadek na zakresie 200mV)
- + alternatora (spadek 2-3mV, oczywiście przy odpalonym silniku, czyli
"ładowanie")
- + rozrusznika podczas normalnego prawidłowego rozruchu - prawie 100mV
(ale też prąd jest ogromny, więc 100mV to nic)
- pozostałe "plusy" elektryki pojazdu - spadek niemierzalny
- między klemą minusową a karoserią, masą silnika itd - spadki
niemierzalne, z wyjątkiem rozruchu - spadek na przewodzie aku-masa
prawie 150mV (czyli też nie jest źle).
> Inna sprawa to możliwy wadliwy akumulator. Miałem taki przypadek z
> Centrą+ - wiecznie trzeba było doładowywać i w końcu, niedługo po
> skończeniu się gwarancji, padła całkiem. Wymieniłem na najtańszy
> no-name, z nalepką Daewoo zrobioną chyba na ksero, i jeżdżę już piąty
> rok.
Akumulator nowy od fabryki przeżył 4 lata, ale był taki objaw jak
powyżej - więc został wymieniony jako pierwszy podejrzany. Nowy
akumulator po 2 miesiącach ten sam objaw, reklamacja i wymiana
akumulatora, kolejny nowy - po miesiącu to samo. Pół roku walki z
wiatrakami, kolejny nowy akumulator - znów to samo. Za każdym razem inna
marka aku (jakieś tanie wynalazki, teraz bosch silver).
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 12:35 wchpikus
- 17.01.14 12:39 Piotr Gałka
- 17.01.14 12:51 BartekK
- 17.01.14 13:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 13:29 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 17:25 J.F
- 17.01.14 18:33 badworm
- 18.01.14 01:16 BartekK
- 18.01.14 01:41 BartekK
- 18.01.14 02:25 yabba
- 18.01.14 02:47 RoMan Mandziejewicz
- 18.01.14 10:26 J.F.
- 18.01.14 11:13 Robert Wańkowski
- 18.01.14 11:12 yabba
- 18.01.14 12:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?