    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Date: Sat, 2 Jan 2021 21:18:08 +0100
    <rs5aej$31d$2@dont-email.me> <e...@4...net>
    <rs5hu2$kir$1@dont-email.me> <k9za4vaqdf75$.5ztkpbctsqxs.dlg@40tude.net>
    <5fe650d9$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...net>
    <a...@4...com>
    <y...@4...net>
    <5ff03e88$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1c2uxha9w7gxy.lpu1an02b9zr$.dlg@40tude.net>
    <5ff04f4f$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1n2665jr3yvuh$.19b6hr2x1evjq.dlg@40tude.net>
    <5ff0701a$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <18hh6ju197ou8$.1cbcrhpsgh07z.dlg@40tude.net>
    <5ff0a1d2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <e1or008owld5.7gj56gm4k73b$.dlg@40tude.net>
    <5ff0aa83$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <1tnork0ljdfjw$.1l2bshz45mvrk.dlg@40tude.net>
    <5ff0cdc5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 20:47:18 +0100, Shrek napisał(a):

    > No to przegrałeś.

    > To żeś pojechał. Dwa razy mniejsza. 20kWh/100 to dane tesli. Nawet jeśli
    > nieprawdzie... to zaniżone.

    Nie tak szybko. Owszem, węgiel jest mniej kaloryczny ale sprawność
    silnika auta to 25% a sprawność elektrowni węglowej to 50%. Tak z
    grubsza. Mniejsza kaloryczność akuratnie jest skompensowana przez
    większą sprawność. Więc błędu wielkiego nie zrobiłem a wyliczenie dalej
    trzyma się kupy.
    Sprawdzając twoje wyliczenia: 10 milionów samochodów, 100 km dziennego
    przebiegu na samochód i zużycie 20 kWh/100km daje:
    200 GWh dziennie.
    Bełchatów produkuje ponad 30 TWh rocznie co daje ok. 100 GWh dzienne.
    Zatem, przy moich założeniach potrzeba pół Bełchatowa, przy twoich dwa
    Bełchatowy. Niewielka różnica jak na tak od czapy przyjmowane założenia.
    I tak czy owak, całkiem daleko od tragicznej wizji Radka.
    --
    Jacek
    -I hate haters-