  • Data: 2021-01-03 09:16:21
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 07:08:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Co konkretnie chcesz zakwestionować?
    O tym zaraz.

    > Tak z grubsza to 43% * 0,9 na sprawnośc przesyłu. Ro razy kolejne 0,8 na
    > sprawność ładowarki+akkusów. Razy 0,9 na falownik i silnik.I wychodzi 28%.
    A policzyłeś straty energii na wydobycie, transport i przetwarzanie
    paliw płynnych od szybu z ropą do cepeenu? Może się okazać że sprawność
    silnika spalinowego to tylko 18% :)

    > Nie trzyma się.
    Jak uwzględnisz te straty o których wyżej to się trzyma.

    > Dobra - już wiem gdzie się różnimy - liczymy, że samochody będą ładowane
    > w nocy, czyli żeby mieć tą samę energię co rozłożoną na całą dobę musisz
    > mieć trzy razy większą moc.
    Dziwne założenie. EV można ładować i w dzień, nie wiedziałeś? Po moim
    gródku jeżdżą autobusy EV. Na pętlach mają ładowarki i jak zakończą kurs
    to pantograf w górę a kierowca na siusiu.

    > Jak ci wyszło, że skoro potrzeba 200GWh a bełchatów daje 100GWh to
    > brakuje pół bełchatowa a nie dwa?
    A to se sprawdź jekeś ciekaw, podałem założenia.

    > No niewielka - dwa bełchatowy to prawie pół systemu energergrtycznego
    > polski. Drobiag;P
    Naciągasz rzeczywistość, uważaj bo urwiesz :) Dwa Bełchatowy to 10 GW a
    system Polski to 45 GW. Więc to jakieś 22%. A poza tym, nie 2 Bełchatowy
    tylko półtora bo tyle wynosi różnica miedzy naszymi obliczeniami.

    I wciąż pamiętaj, że chodziło mi tylko o wykazanie Radkowi że przejście
    na trakcję elektryczną jest możliwe bez nadzwyczajnej rozbudowy
    energetyki, cbdo. A nie o sprzeczanie się z tobą o jeden czy dwa
    Bełchatowy :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-