-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.68.M
ISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
<_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
<0...@g...com>
<5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
In-Reply-To: <3...@g...com>
Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
Date: Fri, 20 Sep 2019 12:04:27 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 62
Message-ID: <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.96.217
X-Trace: 1568974031 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 83.26.96.217:59574
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3910
X-Received-Body-CRC: 472103883
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43191
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
>> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
>> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
>> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
>> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
>> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do
>> >tej
>> >temperatury podczas układania i tyle.
>> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest
>> >naciągnięta,
>> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
>> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
>> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
>> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
>> >deszcz.
>
>> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
>> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
>
>> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
>> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
>> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
>Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
>tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
>milimetr, nikt się nie przejmie.
Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
metry ...
>W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
>dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
>odpowiedniej temperatury.
>Ale zimą też trzeba tory kłaść-
Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow
25 C.
>wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
>odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
kurcza ?
>Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
>długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
proste nie moga byc zbyt dlugie.
kilometr do dwoch.
I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
cieplna ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 12:33 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:39 WM
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=