  • Data: 2015-01-01 15:09:52
    Temat: Re: rozproszone oświetlenie sufitowe
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-01 o 14:13, ToMasz pisze:
    > Tak więc zastanawiam się nad samodzielnym wykonaniem takiego
    > oświetlenia, ale tak pi razy oko, na pokój muszę mieć minimum 4 takie
    > świecące kasetony, jak nie więcej. Plekxe, folię dam wyciąć, ale co
    > dalej? NIe zrobię płytki z laminatu 60x60! Może jakieś inne źródło
    > światła? Stelaż sufitu będzie obniżony o ok 30 cm więc mam dużo miejsca
    > na schowanie tam czegoś. Dioda swiecąca typu COB, taka płytka, kosztuje
    > niecały dolar za 3 waty, aż się prosi aby coś z nich poskładać....
    Jeden cob = padnie i całość trup (przeważnie mają struktury wewnątrz
    łączone w szereg). Dodatkowo problem z zasilaniem i chłodzeniem
    Jak ma być świecąca powierzchnia - to rozpraszająca plexa, a nad nią (z
    odpowiednią odległością, by światło się rozmyło) płyta z przyklejonymi
    paskami led (5050). Jeden pasek obok drugiego (np powiedzmy tak z
    odstępem 1cm, by odległość między ledami w X i w Y była podobna) i
    gotowe. całość zasilisz prostym tanim i popularnym (łatwo wymienialnym!)
    zasilaczem na 12v
    Jak dasz tą płytę z paskami np aluminiową (nie musi być gruba, ale
    zawsze to dużo lepiej drugą stroną odprowadzi ciepło) i skręcisz
    zasilacz 12v > 11.5v, to ledy będą żyły długo i szczęśliwie. A nawet jak
    jakiś jeden 5050 ci padnie, to nie dramat, bo nawet tego nie zauważysz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173