  • Data: 2010-11-02 19:39:50
    Temat: Re: rozlaczanie polaczenia
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:iaplpr$o8e$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    pg

    > Super obrazek! (a nie było już wtedy kierunku automatycznego 816?) Bo w 1974,
    Zakopane OIDP, weszło też od razu do ACMM, przez
    > centralę Pentaconta-GCI w Krakowie. I przynajmniej z Wa-wy było osiagalne przez oba
    kierunki...

    A tego nie wiem (szukałem książki telefonicznej z tego okresu, ale takiej
    akurat nie mam).

    Fakt, że przez pewien czas funkcjonowały do Zakopanego dwa kierunki
    (816 i 0-165), ale to chyba dopiero później. A czy w 1974 roku
    działał już 816, to też nie wiem. Zresztą nawet jak działał,
    to mógł być permanentnie zajęty, dlatego te rozmowy były zamawiane
    przez CMM.

    > Przypatrzyłem się kartce, rozgryzłem szyfr cyfrowy (coś mi po łbie chodzi, że u
    mnie nie kodowano odpowiednio parzystych, tylko
    > brano najbliższą, chyba mniejszą cyfrę)

    Ale wtedy nie byłoby jednoznacznie... A tak to wiadomo - jeżeli jest 9
    i coś jeszcze, to do tego "czegoś jeszcze" dodajemy 1. :-)

    Zastanawia mnie, co było zakodowane w kolumnach 5 i 8.
    W 5 to chyba kategoria rozmowy (3 - pilna albo błyskawiczna,
    nie mam pojęcia).

    > i domyśliłem się, czemu te kartki były wysyłane do abonentów.
    > Otóż, zawierają one pełne dane zamówienia, a także, cenę za połączenie (i usługi
    dodatkowe). Mogły więc być podpórką do
    > ewentualnej reklamacji konkretnej rozmowy, bo pozycja w rachunku była raczej
    niewiele precyzująca, o ile w ogóle nie było tak, że
    > podział na rozmowy według licznika i rozmowy liczone inaczej był widoczny na
    rachtelu.

    Ano. Gdybym głębiej poszperał w swoich szpargałach, to może znalazłbym
    jakiś rachunek z tamtych czasów - i by się wyjaśniło, co na nim było -
    tzn. czy było coś w rodzaju bilingu, rzecz jasna tylko dla rozmów
    międzymiastowych (i ew. MN) w ruchu ręcznym. :-)

    Piotr