  • Data: 2010-11-02 18:57:15
    Temat: Re: rozlaczanie polaczenia
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:iaplpr$o8e$1@inews.gazeta.pl...
    > Takie świstki były w 1974 roku:
    > http://img201.imageshack.us/img201/9774/kartkigutm.j
    pg

    > :-)

    Super obrazek! (a nie było już wtedy kierunku automatycznego 816?) Bo w
    1974, Zakopane OIDP, weszło też od razu do ACMM, przez centralę
    Pentaconta-GCI w Krakowie. I przynajmniej z Wa-wy było osiagalne przez
    oba kierunki...
    Ale...
    Przypatrzyłem się kartce, rozgryzłem szyfr cyfrowy (coś mi po łbie
    chodzi, że u mnie nie kodowano odpowiednio parzystych, tylko brano
    najbliższą, chyba mniejszą cyfrę) i domyśliłem się, czemu te kartki były
    wysyłane do abonentów.
    Otóż, zawierają one pełne dane zamówienia, a także, cenę za połączenie
    (i usługi dodatkowe). Mogły więc być podpórką do ewentualnej reklamacji
    konkretnej rozmowy, bo pozycja w rachunku była raczej niewiele
    precyzująca, o ile w ogóle nie było tak, że podział na rozmowy według
    licznika i rozmowy liczone inaczej był widoczny na rachtelu.
    Albo też np. do rozliczeń, gdy ktoś skorzystał grzecznościowo z
    telefonu, np. sąsiad, który go nie ma, po prostu płaciłby tyle, ile na
    karcie. Wtedy cienkawo było z telefonami, więc jeśli chłop chciał
    zamówić pacze dzwoniąc u sołtysa mającego jedyny telefon we wsi, to
    jakoś musiał zapłacić... No, tak mniej-więcej czuję te kartki. Nie
    pamiętam, jak wyglądało to w przypadku rozmów międzynarodowych, pewnie
    podobnie.

    --
    ((o))
    ((+))