-
Data: 2011-03-03 11:15:57
Temat: Re: renault megane - wtryski
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:
> On 2 Mar, 16:41, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>> OK a teraz w cz logik :)
> Spróbuję ;)
>
> Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy będzie
> funkcjonował niepoprawnie to silnik będzie nierówno pracował na
> wolnych obrotach albo wręcz gasł albo trzymał za wysokie ponieważ
> krokowiec określa moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
> dawkowanie powietrza będzie nieprecyzyjne tak ?
> OK. To teraz jestem już w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
> myślałem, że to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
> powietrznej - pewnie jest to prawda, ale możesz mi jakoś wytłumaczyć
> jak jedno ma się do drugiego ? chyba, że to sonda lambda wysyła
> informacje o składzie do jakiegos tam sterownika, który następnie
> określa dawkę powietrza - jak bełkoczę to wybacz...
Wygląda to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrotów silnika/położenia wału
korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskazań czujnika wałka
rozrządu/czujnika położenia wału korbowego następuje wyładowanie w
układzie zapłonowym. Równocześnie czujnik MAP i MAF lub przepływomierz
informuje ECU o ilości powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
podstawie ECU steruje dawką paliwa poprzez zwiększanie/zmniejszanie
czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osiągnie
odpowiednio wysokie obroty,a czujnik położenia przepustnicy nie będzie
wysterowany (bieg jałowy) do gry włącza się silnik krokowy. Steruje on
ilością powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
obrotów na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wskaże
odpowiednią temperaturę obroty jałowe się zmniejszają, a stopień
wysterowania wtrysku zależy od wskazań Lambdy. Wciąż silnik krokowy
(bypass dolotu) reguluje dawkę powietrza, aby ta była odpowiednia do
obrotów, a i same obroty na odpowiednim poziomie.
Gdy wciśniesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy się zamyka, a
czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomocą zaprogramowanych map
wtrysku i ilości i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik się
nagrzeje, ECU działa w pętli zamkniętej, zamiast map wtrysku dostosowuje
ilość paliwa za pomocą sondy Lambda tak, aby zachować odpowiedni
stosunek powietrza do paliwa mierząc zawartość tlenu w spalinach.
Tak w harcerskim skrócie. Warunków i innych czujników jest tyle, że żeby
je wszystkie opisać musiałbym całą dniówkę na to poświęcić.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.11 11:23 Mateusz
- 03.03.11 17:57 Irokez
- 03.03.11 18:34 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 03.03.11 19:33 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=