eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyrenault megane - wtryski › Re: renault megane - wtryski
  • Data: 2011-03-03 11:15:57
    Temat: Re: renault megane - wtryski
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:
    > On 2 Mar, 16:41, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >> OK a teraz w cz logik :)
    > Spróbuję ;)
    >
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy będzie
    > funkcjonował niepoprawnie to silnik będzie nierówno pracował na
    > wolnych obrotach albo wręcz gasł albo trzymał za wysokie ponieważ
    > krokowiec określa moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
    > dawkowanie powietrza będzie nieprecyzyjne tak ?
    > OK. To teraz jestem już w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
    > myślałem, że to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
    > powietrznej - pewnie jest to prawda, ale możesz mi jakoś wytłumaczyć
    > jak jedno ma się do drugiego ? chyba, że to sonda lambda wysyła
    > informacje o składzie do jakiegos tam sterownika, który następnie
    > określa dawkę powietrza - jak bełkoczę to wybacz...

    Wygląda to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrotów silnika/położenia wału
    korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskazań czujnika wałka
    rozrządu/czujnika położenia wału korbowego następuje wyładowanie w
    układzie zapłonowym. Równocześnie czujnik MAP i MAF lub przepływomierz
    informuje ECU o ilości powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
    podstawie ECU steruje dawką paliwa poprzez zwiększanie/zmniejszanie
    czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osiągnie
    odpowiednio wysokie obroty,a czujnik położenia przepustnicy nie będzie
    wysterowany (bieg jałowy) do gry włącza się silnik krokowy. Steruje on
    ilością powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
    obrotów na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wskaże
    odpowiednią temperaturę obroty jałowe się zmniejszają, a stopień
    wysterowania wtrysku zależy od wskazań Lambdy. Wciąż silnik krokowy
    (bypass dolotu) reguluje dawkę powietrza, aby ta była odpowiednia do
    obrotów, a i same obroty na odpowiednim poziomie.

    Gdy wciśniesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy się zamyka, a
    czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomocą zaprogramowanych map
    wtrysku i ilości i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik się
    nagrzeje, ECU działa w pętli zamkniętej, zamiast map wtrysku dostosowuje
    ilość paliwa za pomocą sondy Lambda tak, aby zachować odpowiedni
    stosunek powietrza do paliwa mierząc zawartość tlenu w spalinach.

    Tak w harcerskim skrócie. Warunków i innych czujników jest tyle, że żeby
    je wszystkie opisać musiałbym całą dniówkę na to poświęcić.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: