eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyrenault megane - wtryskiRe: renault megane - wtryski
  • Data: 2011-03-03 11:23:51
    Temat: Re: renault megane - wtryski
    Od: Mateusz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 3 Mar, 11:15, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
    > W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:
    >
    > > On 2 Mar, 16:41, The_EaGle<e...@j...com>  wrote:
    > >> OK a teraz w cz logik :)
    > > Spr buj ;)
    >
    > > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy b dzie
    > > funkcjonowa niepoprawnie to silnik b dzie nier wno pracowa na
    > > wolnych obrotach albo wr cz gas albo trzyma za wysokie poniewa
    > > krokowiec okre la moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
    > > dawkowanie powietrza b dzie nieprecyzyjne tak ?
    > > OK. To teraz jestem ju w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
    > > my la em, e to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
    > > powietrznej - pewnie jest to prawda, ale mo esz mi jako wyt umaczy
    > > jak jedno ma si do drugiego ? chyba, e to sonda lambda wysy a
    > > informacje o sk adzie do jakiegos tam sterownika, kt ry nast pnie
    > > okre la dawk powietrza - jak be kocz to wybacz...
    >
    > Wygl da to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrot w silnika/po o enia wa u
    > korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskaza czujnika wa ka
    > rozrz du/czujnika po o enia wa u korbowego nast puje wy adowanie w
    > uk adzie zap onowym. R wnocze nie czujnik MAP i MAF lub przep ywomierz
    > informuje ECU o ilo ci powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
    > podstawie ECU steruje dawk paliwa poprzez zwi kszanie/zmniejszanie
    > czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osi gnie
    > odpowiednio wysokie obroty,a czujnik po o enia przepustnicy nie b dzie
    > wysterowany (bieg ja owy) do gry w cza si silnik krokowy. Steruje on
    > ilo ci powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
    > obrot w na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wska e
    > odpowiedni temperatur obroty ja owe si zmniejszaj , a stopie
    > wysterowania wtrysku zale y od wskaza Lambdy. Wci silnik krokowy
    > (bypass dolotu) reguluje dawk powietrza, aby ta by a odpowiednia do
    > obrot w, a i same obroty na odpowiednim poziomie.
    >
    > Gdy wci niesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy si zamyka, a
    > czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomoc zaprogramowanych map
    > wtrysku i ilo ci i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik si
    > nagrzeje, ECU dzia a w p tli zamkni tej, zamiast map wtrysku dostosowuje
    > ilo paliwa za pomoc sondy Lambda tak, aby zachowa odpowiedni
    > stosunek powietrza do paliwa mierz c zawarto tlenu w spalinach.
    >
    > Tak w harcerskim skr cie. Warunk w i innych czujnik w jest tyle, e eby
    > je wszystkie opisa musia bym ca dni wk na to po wi ci .

    Dzięki za logiczne wyjaśnienie. Piwo u mnie masz, tylko nie wiem czy
    pijesz ;)
    W razie wątpliwości jeszcze zapodam jakieś pytanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: