-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " " <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 15:33:36 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 81
Message-ID: <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl>
References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1333121616 15846 172.20.26.236 (30 Mar 2012 15:33:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 15:33:36 +0000 (UTC)
X-User: fir
X-Forwarded-For: 31.62.77.130
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196444
[ ukryj nagłówki ]bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
> > powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> > i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >
> > potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjÄ i translacja,
> >
> > mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> > i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
> >
> > cos sin
> > -sin cos
> >
> > (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajÄ artefakty
> > w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> > jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
>
>
> Bo robi sie to odwrotnie.
>
kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
- transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
algorytm - chyba pod linkiem do warsztatu zapodanym wyzej jest cos
ciekawego (jeszcze nie obejrzalem)
> Obliczasz zakres (prostokÄ t) na docelowej bitmapie na jaki przejdzie
> obiekt i iterujesz po tych pikselach. Dla kaĹźdego obliczasz, z ktĂłrego
> miejsca maĹego obrazka pobraÄ kolor.
>
> Przy okazji, bardzo Ĺatwo robi siÄ interpolacje (gdy np z obliczen
> wychodzi wspĂłĹrzÄdna do pobrania 145.6, 45.4 to naleĹźaĹoby wziÄ Ä
Ĺredni
> Ä
> z kilku pikseli), co poprawia jakoĹÄ, uniemoĹźliwia zgubienie
> szczegĂłĹĂłw.
>
> > podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
> > kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
> > by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
>
> UĹźyj biblioteki. Nawet allegro. W dzisiejszych czasach optymalnym
> rozwiÄ zaniem jest chyba zrzucenie takich rzeczy na GPU.
>
> >
> > tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
> > pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
>
> DopĂłki jesteĹ w stanie ja odwrĂłciÄ, nie ma problemu.
>
>
> >
> > jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
> > ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
> > bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
> > na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
>
>
> KrĂłtka pÄtla w ktĂłrej nie ma Ĺźadnych wywoĹaĹ funkcji,
> jedynie przerzucanie pikseli.
> WartoĹci sin i cos nie obliczaj w pÄtli, tylko raz przed niÄ .
>
> Dobrze wyznacz przekrzywiony prostokÄ t na obrazie docelowym,
> pÄtla po jednej wspolrzednej w caĹym zakresie, po drugiej, tylko
> to, co potrzeba.
>
> WewnÄtrzna pÄtla powinna iterowaÄ zgodnie z uĹoĹźeniem
> pikseli w pamiÄci.
>
>
> A jak chcesz wydajnoĹci, uĹźyj biblioteki.
> Albo chociaĹź popatrz, jak to napisali w allegro.
>
> pzdr
> bartekltg
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:18
- 30.03.12 18:20 bartekltg
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS