-
Data: 2012-03-30 18:27:54
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
> > bartekltg<b...@g...com> napisaĹ(a):
> >
> >> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
> >>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> >>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >>>
> >>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjĂÂ i translacja,
> >>>
> >>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> >>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
> >>>
> >>> cos sin
> >>> -sin cos
> >>>
> >>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajĂÂ
artefakty
> >>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> >>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
> >>
> >>
> >> Bo robi sie to odwrotnie.
> >>
> > kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
> > - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
>
> GĹupoty opowiadasz. Obie wersje sÄ tak samo szybkie. W obu wersjach,
> jeĹli masz obrĂłt bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.
>
> MĂłwiĹem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
> potem robisz tylko dodawania i ewentualnie Ĺrednie.
> Nawet sin i cos mozesz nie trzymaÄ jako zmiennoprzecinkowe,
> ale jako staĹy przecinek i robiÄ odpowiednie przesuniÄcia bitĂłw.
>
> RobiÄ c 'od dupy strony' bÄdziesz miaĹ czarne (czy jakiego tam koloru
> masz tĹo) plamy i nic na to niskim nakĹadem nie poradzisz:)
>
nie tak samo szybkie tylko tak samo wolne (zobacz jak to dziala pod
linkiem wyzej) - pod drugim linikiem jest dyskusja nt czegos co
w demoscenie nazywa sie rotozoomer - bede musiec sie troche
pomeczyc i zobaczyc czy uda mi sie to zmusic do dzialania
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS