eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmapRe: reczne rotowanie bitmap
  • Data: 2012-03-31 01:12:07
    Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    niestety po wyrugowaniu transformacji dla kazdego pixela,
    czyli przepisaniu petli rysujacej mw z 1 na 2




    ///////////////////////1

    for( int j=0; j<sprite_height; j++)
    {
    for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    {

    unsigned v = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy+j]
    [sprite_bitmap_posx+i];




    x= x - (transform_x + transform_center_point_x);
    y= y - (transform_y + transform_center_point_y);

    float x_prim = transform_alfa_cos * x + transform_alfa_sin * y;
    float y_prim = -transform_alfa_sin * x + transform_alfa_cos * y;

    x = x_prim + transform_center_point_x;
    y = y_prim + transform_center_point_y;

    x = x - sprite_centre_x;
    y = y - sprite_centre_y;

    x_prim = sprite_alfa_cos * x + sprite_alfa_sin * y;
    y_prim = -sprite_alfa_sin * x + sprite_alfa_cos * y;

    x = x_prim + sprite_centre_x;
    y = y_prim + sprite_centre_y;


    int yc = CLIENT_Y-y;

    if(!pBits) return;

    if(yc<0) return;
    if(yc>=CLIENT_Y) return;
    if(x<0) return;
    if(x>=CLIENT_X) return;
    int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    ((unsigned*)pBits)[adr] = color;

    }

    }




    //////////////////////2



    for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    {

    for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    {

    unsigned v = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy+j]
    [sprite_bitmap_posx+i];


    int yc = CLIENT_Y-y;

    if(!pBits) return;

    if(yc<0) return;
    if(yc>=CLIENT_Y) return;
    if(x<0) return;
    if(x>=CLIENT_X) return;
    int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    ((unsigned*)pBits)[adr] = color;


    x+=dxdx;
    y+=dydx;

    }

    x -= (xBfiz-xAfiz);
    y -= (yBfiz-yAfiz);

    x += dxdy;
    y += dydy;


    }

    ///////////////
    program przyspieszyl ledwie o jakies 25-30% :-(
    nie rozumiem tego bo w wewnetrzenej petli masa dodawan i mnozen
    zamienila sie na dwa dodawania :-/ - cos tu jest nie tak






    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: