-
Data: 2012-03-31 12:45:56
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):
> On 2012-03-31 11:58, M.M. wrote:
> > yamma<y...@w...pl> napisał(a):
> >
> >> Adam Wysocki wrote:
> >> > fir kenobi<f...@g...pl> wrote:
> >> >
> >> >> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> >> >> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
> >> >
> >> > Czy to muszą być bitmapy? Na grafice wektorowej byłoby to dużo
> >> > prostsze.
> >>
> >> No chyba, że on to robi dla sportu. Najprostszym sposobem rotowania bitmapy
> >> jest wykonanie szeregu klatek tejże bitmapy co ileś tam stopni i ich
> >> animacja a nie zaprzęganie do tego "wyższej" matematyki.
> >> yamma
> > A co jeśli duszków jest dużo? Warto zapychać pamięć w kompie i potem
> > gdy się przełączamy na inny program to czekać aż się wczytają z
> > pliku wymiany?
>
> 1. cache
> 2. RAM jest bardzo tani
> 3. albo chcesz, żeby szybko działało, albo żeby było proste i małe. często nie
> da się tego połączyć
Weźmy z 30 duszków na prostą grę 2D. Aby animacja była płynna to dajmy
klatkę co 3 stopnie, czyli 30x120 obiektów. Duszek niech ma średnio 70x70
pixeli, da to po obrocie obiekty około 100x100. Czyli w RGBA
30x120x100x100x4 =~ 140MB na prostą grę 2D :D
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
- 31.03.12 14:14 bartekltg
- 31.03.12 14:18 bartekltg
- 31.03.12 14:19 Sebastian Biały
- 31.03.12 14:21 bartekltg
- 31.03.12 14:31
- 31.03.12 15:26 yamma
- 02.04.12 11:35 zażółcony
- 02.04.12 11:38 zażółcony
- 02.04.12 11:41 zażółcony
- 02.04.12 12:05
- 30.03.12 15:30 Adam Klobukowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
Najnowsze wątki
- 2025-03-30 Prawo w praktyce :-)
- 2025-03-30 Tak się walczy z imigracją
- 2025-03-30 Malutkie łożysko ślizgowe i olej
- 2025-03-30 dzicz
- 2025-03-30 RCD wybija
- 2025-03-30 konto w kraju trzecim
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-29 Łożysko ślizgowe - jaki olej
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-29 Warszawa => Laravel PHP Developer <=
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-29 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=