eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmapRe: reczne rotowanie bitmap
  • Data: 2012-03-30 17:33:36
    Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
    > > powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
    > > i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
    > >
    > > potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
    > >
    > > mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
    > > i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
    > >
    > > cos sin
    > > -sin cos
    > >
    > > (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
    > > w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
    > > jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
    >
    >
    > Bo robi sie to odwrotnie.
    >
    kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
    - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
    algorytm - chyba pod linkiem do warsztatu zapodanym wyzej jest cos
    ciekawego (jeszcze nie obejrzalem)



    > Obliczasz zakres (prostokąt) na docelowej bitmapie na jaki przejdzie
    > obiekt i iterujesz po tych pikselach. Dla kaĹźdego obliczasz, z ktĂłrego
    > miejsca małego obrazka pobrać kolor.
    >
    > Przy okazji, bardzo łatwo robi się interpolacje (gdy np z obliczen
    > wychodzi współrzędna do pobrania 145.6, 45.4 to należałoby wziąć
    średni
    > ą
    > z kilku pikseli), co poprawia jakość, uniemożliwia zgubienie
    > szczegółów.
    >
    > > podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
    > > kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
    > > by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
    >
    > UĹźyj biblioteki. Nawet allegro. W dzisiejszych czasach optymalnym
    > rozwiązaniem jest chyba zrzucenie takich rzeczy na GPU.
    >
    > >
    > > tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
    > > pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
    >
    > Dopóki jesteś w stanie ja odwrócić, nie ma problemu.
    >
    >
    > >
    > > jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
    > > ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
    > > bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
    > > na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
    >
    >
    > Krótka pętla w której nie ma żadnych wywołań funkcji,
    > jedynie przerzucanie pikseli.
    > Wartości sin i cos nie obliczaj w pętli, tylko raz przed nią.
    >
    > Dobrze wyznacz przekrzywiony prostokąt na obrazie docelowym,
    > pętla po jednej wspolrzednej w całym zakresie, po drugiej, tylko
    > to, co potrzeba.
    >
    > Wewnętrzna pętla powinna iterować zgodnie z ułożeniem
    > pikseli w pamięci.
    >
    >
    > A jak chcesz wydajności, użyj biblioteki.
    > Albo chociaĹź popatrz, jak to napisali w allegro.
    >
    > pzdr
    > bartekltg


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: