  • 21. Data: 2009-09-23 12:27:52
    Temat: Re: pytanie do autora SNS-HDR
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:868eb3e8-99fe-4bef-b961-b73340315235@e18g2000vb
    e.googlegroups.com...
    On 23 Sep., 12:11, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > ale shiftN prostuje tylko linie pionowe...

    > jesli obrocisz zdjecie to pinowe staja sie poziomymi i po sprawie.

    no właśnie i tyle są warte twoje rady.
    najpierw poćwicz a później doradzaj

  • 22. Data: 2009-09-23 12:37:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 14:27, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:868eb3e8-99fe-4bef-b961-b73340315235@
    e18g2000vbe.googlegroups.com...

    > no właśnie i tyle są warte twoje rady.
    > najpierw poćwicz a później doradzaj

    zamiast bez sensu odpisywac pomysl.

    jesli obrocisz zdjecie o jakis kat ( np 90st) stopni a program
    koryguje tylko linie przebiegajace w jednym kierunku ,
    to po obrocie zdjecia o dowolny kat( np 90st) bedzie korygowal linie
    polozone o ten sam kat w stosunku do porzednio korygowanych ( np
    prostopadle).

    czy nie wyrazilem sie za trudno?

  • 23. Data: 2009-09-23 12:52:54
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Ale jak obrócisz zdjęcie o 90 stopni to ...
    >
    > Choć ujęcia z dziwnych kątów, którę chcę doprowadzić do użytecznej
    > formy, prostuję Huginem. Próbowałem to robić w Photopaincie ale to
    > jest robota głupiego w stosunku do ułatwienia, jakie oferuje Hugin.

    jak to robisz Huginem.
    w sieci widze tylko hugin panorama maker, to ten.
    zainstalowałem go ale nie widzę takich mozliwości.

  • 24. Data: 2009-09-23 12:56:30
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Potrzebowałbym kilka przykładowych kadrów przed i po wyprostowaniu.

    OK. zrobię takie które mżna dokłanie wymierzyć, coby nie robić błędów od
    początku.

    tak mi właśnie wpadło do głowy, że może sfotografować pod różnymi katami
    kartkę papieru albo obraz na ścianie..

  • 25. Data: 2009-09-23 12:57:02
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    >przy prostowaniu lini zawsze gubisz proporcje.
    >wymagane jet zawsze wydluzenie w kierunku prostopadlym do kierunku
    >prostowania.
    >widac to tez na zdjeciu witraza - tym wiekszym - ono wymaga
    >wyciagniecia w gore .

    tia....
    wiem że się gubi proporcje więc je poprawiam nierzadko z ekierką i cyrklem.

    jaki masz punkt odniesienia żeby mówić ze zdjęcie ma złe proporcje... czy
    tylko mówisz tak bo ja wspomniałem o gubieniu proporcji i jest okazja
    'błysnąć'

    a skąd się u ciebie bierze ten mentorski ton na każdy temat.....?

  • 26. Data: 2009-09-23 13:03:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 14:52:54 +0200, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

    >jak to robisz Huginem.
    >w sieci widze tylko hugin panorama maker, to ten.
    >zainstalowałem go ale nie widzę takich mozliwo?ci.

    http://hugin.sourceforge.net/tutorials/perspective/e
    n.shtml
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 27. Data: 2009-09-23 13:05:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 14:57, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 'błysnąć'
    >
    > a skąd się u ciebie bierze ten mentorski ton na każdy temat.....?

    to widac od razu
    nienaturalne proporcje cegiel
    w owym czasie proporcje cegiel opierano na naturalnym podziale
    tuzinowym ( i tak zostalo w zasadzie do dzisiaj tradycyjnie) - nie
    mierzylem , ale od razu widze ze sa inne. Luki tez sa zbyt malo
    wyostrzone.
    poza tym kazdy kto choc raz prostowal zbiezne linie musi to
    zauwazyc , ze po korekcie zdjecie staje sie jakby " grubsze"-trzeba
    wyciaganc w gore - to zabieg standartowy.

    XXX

  • 28. Data: 2009-09-23 15:47:14
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    XX YY napisał:
    > poza tym kazdy kto choc raz prostowal zbiezne linie musi to
    > zauwazyc , ze po korekcie zdjecie staje sie jakby " grubsze"-trzeba
    > wyciaganc w gore - to zabieg standartowy.

    Prawdziwym problemem jest to, że przy większych zniekształceniach
    proste "wyciągnięcie w górę" nie starczy ponieważ odkształcenie w pionie
    jest jakby gradientowe - górę należy wyciągnąć bardziej niż dół. I do
    tego przydałby się jakiś sprytny algorytm (np. Hugin tylko wyprostuje
    odpowiednie linie - w proporcje należy bawić się samemu).

    m.
    --
    Czymże jest miłość wobec befsztyka z cebulką?
    - Somerset Maugham

  • 29. Data: 2009-09-23 17:44:14
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

> [...]
    > 'błysnąć'
    >
    > a skąd się u ciebie bierze ten mentorski ton na każdy temat.....?

    gratuluję oka ;-|

    >nienaturalne proporcje cegiel
    >w owym czasie proporcje cegiel opierano na naturalnym podziale
    >tuzinowym ( i tak zostalo w zasadzie do dzisiaj tradycyjnie) - nie
    >mierzylem , ale od razu widze ze sa inne.

    jesteś pewien tego co piszesz??
    po pierwsze ja od razu widze ze występuje tutaj bardzo dużo różnych cegieł
    które są tymi wzorcowymi??
    'owy czas' to lata 50-60 XX w. :-D

    skupiłbym się na treści. twarze wyglądają naturalnie.

    ale podsumowując, właśnie żeby rozstrzygnąc takie różnice zdań przydałoby
    się obiektywne narzędzie prostujące w oparciu o gotowa wzory

    >Luki tez sa zbyt malo wyostrzone.

    ???

    >poza tym kazdy kto choc raz prostowal zbiezne linie musi to
    >zauwazyc , ze po korekcie zdjecie staje sie jakby " grubsze"-trzeba
    >wyciaganc w gore - to zabieg standartowy.

    nie mówisz niczego nowego poza tym to teoria i szczególny przypadek nie
    pasujący to tego zastosowania.

  • 30. Data: 2009-09-23 17:56:42
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > no właśnie i tyle są warte twoje rady.
    > najpierw poćwicz a później doradzaj

    /*
[...]

    */

    1. rozmawiamy w kontekscie wyników uzyskanych z shiftN.

    2.prostowanie pionów wzmacnia rozbieżności linii poziomych.
    funkcja perspektywy rozszerza/zwęża górną/dolną krawędź i dopasowuje
    liniowo treśc do drugiej krawędzi.

    3.obracając o 90st i prostując rozbieżne poziomy rozjeżdżają się ustawione
    wcześniej piony

    4.jedynie skuteczne jest niezależne manipulowanie czterema rogami

    5. weź jakieś zdjęcie ulicy z domami i oknami wybierz 1 i doprowadź je do
    prostokątnego kształtu w 2 przebiegach