    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 22 Dec 2015 14:23:46 -0800 (PST)
    Subject: Re: pytanie do autofocusa canon 100d kontra 700d
    From: KrzysiekSX <k...@g...com>

    On Saturday, December 19, 2015 at 7:46:58 PM UTC+1, MarcinF wrote:
> [...]
    dwa powyższe. Pełno jest porównań 100d vs 700d, ale nie mogę znaleźć sensownej
    centralny punkt jest krzyżowy (w 700d wszystkie), co mi generalnie nie przeszkadza,
    bo inne punkty używam sporadycznie. Bardziej mi zależy na porównaniu, czy działanie
    tego jednego jest takie samo/lepsze/gorsze niż w 700d? Ja wiem, że cięzko ocenić
    własnoręcznie, ale może ktoś jakiś test kiedyś czytał, który by porównywał te dwa
    aparaty pod kątem af poza napisaniem że są takie same tylko inna ilośc punktów (nie
    są takie same, bo elektronika jest inna, kawałek plasiku jest inny, więc zawsze jest
    okazja coś tu zepsuć).
    (jeszcze ekranik odchylany jest na plus, ale nie na tyle żeby rezygnmować z
    wygodniejszej obsługi całości w 100d. Tak, wiem, wiekszość uważa, że małe jest gorsze
    w obsłudze, ja rozmiar 100d uważam za jego największą zaletę).

    > Miałem taki sam dylemat, nie chciałem puszki większej niż 350D,
    > wybrałem 700D. Czasami korzystam z innych niż środkowy punktów AF,
    > korzystam sporo odchylanego ekranu, a różnica w rozmiarze nie jest
    > taka duża. Poza tym weź pod uwagę wielkość i wagę obiektywów
    > jakie będziesz mocował do korpusu.

    Dzięki za info, teraz właściwie tylko ten ekran jest dl amnie przewagą 700d, ale
    właściwie już wybrałem, bo dla 100d jest jakąś opcją program DSLR Conroller plus
    tablet. Niby dodaje to kilo wagi do zestawu, ale za to ekran np 7'' i sterowanie z
    tabletu bezdotykowe - można aparat wystawić za róg albo wsadzić do jakiejś dziury
    niedostępnej ręką. A jesli nie przewiduje się potrzeby używania takiego rozszerzenia
    to mam mniejszy aparat.
    Ogólnie na wadze mniej mi zależy niż na rozmiarze i kształcie - 100d jest bardziej
    zaokrąglony i mniejszy w każdym wymiarze, co jest dla mnie zaletą, bo nie raz
    musiałem upchnąć aparat w dziwne miejsce typu schowek w aucie, bagażnik w rowerze
    albo przypiąć do paska od spodni i wtedy nawet cm rozmiaru przeszkadza (taa, mój
    aparat nie wygląda za ładnie jak się domyślasz, jest cały odrapany, rysy na ekraniku,
    rogi obdarte z gumy do plastiku, dwa razy zjechałem na nim po kamieniach łażąc po
    górkach w Chorwacji. Ale w końcu po to mam potencjalnie mocniejszą mechanicznie
    lustrzankę, zeby się nie certolić jak z delikatnym kompaktem). Co do wagi obiektywów
    to raczej używam obiektywu z przypiętym aparatem niż odwrotnie - 350d też jest dość
    lekkie. Na statyw mam uchwyty pod obiektyw, ale statuywu bardzo żadko używam,
    Włąściwie tylko do astrofoto, ale od jakiegoś czasu mi przeszło z powodu braku
    głowicy paralaktycznej i napędu (i tu właśnie DSLR Controller ma dodatkową zaletę, że
    nie trzęsie sie aparatem, bo to taki rozbudowany wężyk spustowy)
    pozdrawiam Krzysiek