  • Data: 2015-12-29 13:07:17
    Temat: Re: pytanie do autofocusa canon 100d kontra 700d
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, December 28, 2015 at 12:12:33 PM UTC+1, XX YY wrote:

> [...]
    właściwie już wybrałem, bo dla 100d jest jakąś opcją program DSLR Conroller plus
    tablet.

    > mnie w takich przypadkach ( tez mam nieruchomy monitor w aparacie ) lepiej
    sprawdzalo sie male lusterko kosmetyczne , ktorym moglem dokonac podgladu.
    > DSLR controler niby dziala , choc tez lubi sie zawieszac , ale jest z tym tyle
    zachodu , ze latwiej mi bylo posluzyc sie lusterkiem - to dziala niezle.

    > o przyklad , gdzie korzystalem z lusterka - bylo rzeczywiscie ciasno i w dodatku
    wewnatrz goraco ;-) :

    > http://spherapan.vot.pl/132/132.html
    >
    > ( flash , na tablecie html5 , ale gorsza jakosc)

    z lusterkiem to dobra wskazówka, może nawet wpadł bym na to kiedyś samodzielnie,
    tylko że 350d nie ma podglądu na ekraniku... ale jak kupie to 100d to może
    skorzystam. Kontroler spodobał mi się z tego powodu, że nie potrzeba dotykać aparatu,
    co było by idelane do astrofoto :)
    Wracając do drugiej nóżki wątku o działaniu af - kiedyś czytałem już o teorii af (na
    przykładzie canona), bo wydawało mi się że powinien mój aparat ostrzyć lepiej.
    Generalnie zaakceptowałem sposób działania, jedyne co mnie dziwi, to właśnie
    niedziałanie servo przy seryjnych - specjalnie robiłem mu na złość, np seria zaczyna
    się od obiektyeu w dół na trawę i potem podnoszę aparat do góry robiąc serię, w tym
    czasie odległość gruntu od obiektywu szybko rośnie az do nieba gdzie nie ma na czym
    się oprzeć, ale teoretycznie powinien przeostrzać lepiej lub gorzej między zdjęciami,
    a mój aparat nic... Przy włączonym ai servo przeostrza na bieżąco przy zmianie
    odległości od obiektu, o ile aparat akurat nie robi serii, tak jakby przytrzymanie
    spustu blokowało af.
    pozdrawiam Krzysiek