  • Data: 2015-12-22 22:48:37
    Temat: Re: pytanie do autofocusa canon 100d kontra 700d
    Od: KrzysiekSX <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, December 19, 2015 at 1:28:33 PM UTC+1, XX YY wrote:
> [...]
    międzyczasie wymyślili lepszy algorytm niż ten znany z 350d (czyli zmierz, przekręć
    obiektywem i nie sprawdzaj, czy jest ok, bo ma być dobrze :)

    > co do zasady dzialania pozostal stary system , wlasciwie zasada okreslania
    odleglosci jest taka sama jak w aparatach dalmierzowych - znany z geodezji pomiar
    triangulacyjny.
    > Ale jest jednak postep.
    >
    > pojawily sie wspolczesnie tanie dobrze skorygowane obiektywy z dobrym napedem
    STM. Taki obiektyw daje dobrej jakosci obraz dla czujnikow AF , silnik krokowy
    parcuje szybciej , ciszej i dokladniej od klasycznych elektromagnetycznych.

    > Podstawa prawidlowosci dzialania jest zawsze dobre dostrojenie konkretnego
    egzemplarza obiektywu do konkretnego egzemplarza aparatu.
    > Wlasciwie prawidlowo byloby , gdyby starsze obiektywy jakie posiadasz nie dzialaly
    bezblednie i wymagaly justacji AF , natomiast nowo kupione powinny dzialac
    prawidlowo.

    > W sumie canon w ostatnich latach bardzo poprawil dzialanie AF - w czasach c350 byl
    to rzeczywiscie czesto horror i nie zdawano sobie wowczas sprawy z przyczyn takiego
    stanu rzeczy.
    > dzisiaj jest jednak lepiej.
    > Ale jak pisalem , kazdy obiektyw nalezy mozliwie dokladnie sprawdzic czy jest
    dobrze dostrojony , jesli nie, to trzeba do warsztatu a bedzie pozniej w zassadzie
    dobrze. Od czasow c350 wprowadzono roniwez LV i pomiar odleglosci w oparciu o
    detekcje kontrastu na matrycy - jest wolniejszy ale potrafi byc juz b. dokladny.
    > Jesli dostroisz obiektyw - bedzie dobrze.

    Miło słyszeć, ze af się poprawił, to daje jakąś nadzieję na poprawę :)
    Co do obiektywów, to ulubiony zestaw juz mam i nie zamierzam na razie nic więcej
    dodawać do niego: canon 50mm f1.8, tamron 28-105 f2.8, tokina 10-17, sigma 135-400,
    miałem jeszcze sigme 18-125 która sie zepsuła (cudowna tasiemka się urwała) oraz
    canona 18-200, ale sprzedałem na korzyść tokiny :) generalnie z 350d działały w miare
    ok, czasem potrzeba af 'poprawić' poprzez ponowne ostrzenie - najpierw jest jedno
    długie przekręcenie, następne jest już krótkie, zapewne przyczyną jest niedopasowanie
    obiektywu obcego producenta do sterowania z aparatu, który myśłi, że obiektyw ma
    lekko inne parametry niż ma na prawdę. Jak widać żaden z moich obietywów nie jest to
    hi-end, ale podobaja mi się efekty ich pracy. Obiektywów raczej już nie dopasuję,
    aparat może by się faktycznie udało - jak będę kupował, to zobaczę w praktyce czy
    potrzeba się bawić z kalibracją. Miałem do zabawy od znajomego 500d i poza szybkością
    działania nie mozna było sie doczepić do af kontrastowego nawet z tamronem, który na
    f2.8 ostrością nie grzeszy. Af zwykły w działaniu był zbliżony do mojego aparatu.
    A tak jak jus jestreśmy przy af, to czy przy zdjęciach seryjnych obiektywy muszą
    spełniać jakieś warunki aby aparat dokonał ostrzenia pomiędzy zdjęciami? Wydawało mi
    się, że tryby AI Servo i AI Focus powinny nawet w moim 350d działać własnie w ten
    sposób, ale nigdy nie zauwazyłem, żeby obiektyw 'przeostrzał' pomiędzy zdjęciami w
    serii.

    pozdrawiam Krzysiek